سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 258948

در بسیاری از افراد لثه در ناحیه طوق و ریشه دندان از بین می‌رود. تحلیل لثه در این ناحیه نه تنها زیبایی لبخند فرد را به مخاطره می‌اندازد بلکه باعث مشکلاتی به مراتب مهمتر مانند ایجاد حساسیت و درد در ناحیه آسیب دیده می‌شود.

مراقب باشید لثه هایتان تحلیل نرود

سلامت نیوز:در بسیاری از افراد لثه در ناحیه طوق و ریشه دندان از بین می‌رود. تحلیل لثه در این ناحیه نه تنها زیبایی لبخند فرد را به مخاطره می‌اندازد بلکه باعث مشکلاتی به مراتب مهمتر مانند ایجاد حساسیت و درد در ناحیه آسیب دیده می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،دکتر ندا برزویی می‌گوید: تحلیل لثه در قسمت طوق دندان باعث حساسیت شدید در این ناحیه می‌شود به‌گونه‌ای که هنگام خوردن یا آشامیدن مواد مختلف غذایی، درد شدیدی برای بیمار ایجاد می‌کند. احتمال ایجاد پوسیدگی و کاهش عمر دندان مشکل دیگری است که بواسطه این عارضه پیش خواهد آمد.


این دندانپزشک در ادامه به دلایل ایجاد این مشکل اشاره کرده، می‌افزاید: ژنتیک، رابطه غلط دندان‌های دو فک با یکدیگر که باعث ضربه و فشار به دندان می‌شود، تکنیک‌های غلط مسواک زدن و ضربات ناشی از استفاده نادرست از مسواک و لوازم بهداشتی به لثه، از جمله دلایلی هستند که به تحلیل لثه منجر می‌شوند.وی تصریح می‌کند: متأسفانه لثه تحلیل رفته درمان قطعی ندارد. البته برای رفع این مشکل از درمان جراحی استفاده می‌شود اما این درمان موقت است و پس از مدتی دوباره این مشکل ایجاد می‌شود بنابراین پیشگیری از بروز این مشکل بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha