شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

شمار مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی در هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 1396 با 57 هزار و 604 نفر 6 درصد افزایش یافته است.

افزایش 6 درصدی نزاع در تهران

سلامت نیوز: شمار مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی در هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 1396 با 57 هزار و 604 نفر 6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز، اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال 61 هزار و 389 تهرانی به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند.

شمار مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی در هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 1396 با 57 هزار و 604 نفر 6 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از مراجعه کنندگان نزاع در هفت ماهه امسال 39 هزار و 638 نفر مرد و 21 هزار و 751 نفر زن هستند.

همچنین در مهر ماه آمار مراجعان نزاع با 14 درصد افزایش، نسبت به مدت مشابه سال 1396 به پنج هزار و 585 مورد رسید.

توصیه پزشکی قانونی به مراجعان نزاع
پزشکی قانونی استان تهران به مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی توصیه کرده است: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.

بنابراین معاینه دقیق ‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

در ادامه این توصیه ها آمده است: دیگر موردی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

برای صدور نظریه کارشناسی درخصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی یا کلانتری ها الزامی است.

پزشکی قانونی استان تهران همچنین تاکید کرده است: در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره یا تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهارنظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می طلبد.

در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha