گردشگر جوان که برای تفریح به کویر مرنجاب رفته بود 3شبانه روز در آنجا سرگردان بود و ده‌ها امدادگر به‌دنبال نجات او بودند تا اینکه پس از 3شبانه روز زندگی سخت در کویر با کمک امدادگران هلال احمر و بومیان منطقه نجات پیدا کرد.

نجات گردشگرجوان پس از 3روز سرگردانی در کویر

سلامت نیوز:گردشگر جوان که برای تفریح به کویر مرنجاب رفته بود 3شبانه روز در آنجا سرگردان بود و ده‌ها امدادگر به‌دنبال نجات او بودند تا اینکه پس از 3شبانه روز زندگی سخت در کویر با کمک امدادگران هلال احمر و بومیان منطقه نجات پیدا کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  همشهری، این گردشگر 27ساله که از کرج به کاشان رفته بود، عصر آن روز پس از پارک کردن خودرواش در یکی از پارکینگ‌های شهر به سوی کویر مرنجاب به راه افتاد تا به تنهایی کویرگردی کند. خانواده او در جریان این تصمیم بودند اما بعد از گذشت 24ساعت هیچ خبری از وی نداشتند و گوشی تلفن همراه او خاموش شده بود. در چنین شرایطی بود که ظهر پنجشنبه تیم‌های مختلفی از هلال احمر آران و بیدگل همراه با نیروهای بومی منطقه برای یافتن جوان مفقود شده بسیج شدند.

حسین اصباح، مسئول پایگاه هلال احمر آران و بیدگل می‌گوید:« از آغاز عملیات با وجود اینکه اطلاعاتی از موقعیت جوان گمشده نداشتیم، اما همکارانم جست‌وجو را آغاز کردند ولی هیچ ردی از او به‌دست نیامد. در ادامه وقتی از مخابرات کمک خواستیم معلوم شد که آخرین مرتبه موبایل این جوان از طریق دکل مرنجاب به شبکه متصل شده بود. به همین دلیل جست‌وجوها در آن حوالی ادامه یافت اما باز هم اثری از او به‌دست نیامد.»

اصباح ادامه می‌دهد:« تا صبح شنبه جست‌وجوها ادامه یافت تا اینکه از طریق مخابرات متوجه شدیم این جوان تلفن همراهش را خاموش و روشن کرده و این بار رد او را در جنوب غربی منطقه زدیم. خاموش و روشن شدن گوشی نشان می‌داد او هنوز زنده است و گروه‌های جست‌وجو راهی آنجا شدند. همکارانم از 4جبهه به سوی محل مورد نظر حرکت کردند و پس از ساعت‌ها جست‌وجو توانستیم پسر جوان را در عمق 45کیلومتری کویر و درحالی‌که تاحدودی بی‌حال بود پیدا کنیم.»

وی درباره وضعیت کویرنورد جوان گفت: « او همه وسایل مورد نیاز را همراه داشت و آنطور که می‌گفت غذا به اندازه کافی همراهش بود اما ذخیره آب آشامیدنی‌اش تمام‌شده بود و اگر چند ساعت دیگر به او می‌رسیدیم ممکن بود جانش را از دست بدهد. او درباره 3شبانه‌روزی که در کویر گذرانده بود هم گفت شب‌ها چاله‌ای حفر می‌کرد و در چاله می‌خوابید و روی خودش خاک می‌ریخت.» به گفته اصباح این جوان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل و در آنجا به خانواده‌اش تحویل داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha