بدن و پوست نیازهای بسیاری دارد از جمله تغذیه مناسب و آب کافی، که باعث میشه تا بدن سلامت و پوست سالم بماند.از طرفی دمنوش ها هم بهترین دارو گیاهی برای سلامت بدن هست.

دمنوش های معجزه آسا برای داشتن پوستی جوان و زیبا

سلامت نیوز: بدن و پوست نیازهای بسیاری دارد از جمله تغذیه مناسب و آب کافی، که باعث میشه تا بدن سلامت و پوست سالم بماند.از طرفی دمنوش ها هم بهترین دارو گیاهی برای سلامت بدن هست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، اگر تا به حال به نوع واکنش های پوست خود دقت کرده اید ، حتما متوجه این موضوع شده اید که بیشتر این واکنش ها در نتیجه عوامل داخلی و محیطی پدید می آیند.مهمترین وظیفه ی پوست در بدن انسان ، ایجاد مرزی زنده میان محیط داخلی بدن و خارج از آن میباشد . پوست در واقع آخرین اندامی است که از مواد مغذی موجود در خون بهره می برد و اولین لایه ی دفاعی در برابر خطرات خارجی و محیطی محسوب میشود. این یعنی مراقبت از پوست و رساندن مواد مغذی به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد.

ترکیب چای مناسب برای داشتن پوستی جوان

دوست داشتنی ترین نکته درباره ی گیاهان دارویی این است که برای هر مشکلی مفید هستند . بیشتر گیاهان خواص بی شماری برای سلامتی دارند ، پس یافتن ترکیبی مناسب و خوش طعم کار زیاد سختی نیست . همه ما همیشه به دنبال راهی برای داشتن پوستی زیبا و درخشان هستیم و میتوانیم از طریق چند چای گیاهی به این هدف دست پیدا کنیم .

وقتی قصد آماده سازی یک ترکیب گیاهی را دارید ، باید به نتیجه ای که مورد انتظار شماست توجه کافی نشان دهید . وقتی هدف شما از نوشیدن چای گیاهی جوانسازی پوست باشد ، باید به دنبال ترکیبی باشید که با علایم سالخوردگی مبارزه کند.

کاهش علایم سالخوردگی

به گزارش نیک شو هیچ راهی برای متوقف کردن زمان وجود ندارد ، پس بهتر است به مبارزه با سالخوردگی از راه دیگری بیاندیشیم . با افزایش سن ، سلول های DNA تغییر می کنند و در واقع تخریب می شوند . ما برای تنفس به اکسیژن نیاز داریم و در واقع در هر نفس در حال اکسید کردن بدن خود هستیم .سلول های ما از گلوکز تغذیه می کنند ، بنابراین مواد مغذی را به قند تبدیل می نماید.

با این حال بسیاری از ما قند بیش از نیاز خود را مصرف می نماییم . تبدیل مواد مغذی به قند یکی از پروسه های طبیعی موجود در بدن ما است .استرس هم بخشی از زندگی نرمال ما محسوب می شود ، بدون حتی ذره ای استرس ، ما هرگز به اهداف خود دست نخواهیم یافت . با گذشت زمان ، هورمون استرس ، خصوصا میزان زیاد آن ، اثرات منفی فراوانی بر سلامت انسان خواهد داشت .

ایده ی ساخت ترکیبی گیاهی و مفید برای شادابی و جوانی پوست با تجهیز پوست به ابزاری برای تغذیه ی مناسب ، حتی با وجود چنین پروسه هایی در بدن که موجب سالخوردگی خواهند شد ، امکان پذیر می باشد.

چای های مناسب برای جوانسازی پوست

وقتی برای مصرف روزانه ی خود چای دم می کنید ، باید به دنبال ترکیبی ملایم و متعادل کننده ی پوست باشید ، نه ترکیبی که پوست را در جهت مخالف سلامتی هدایت می کند .علاوه بر این ، نوشیدن چای به شیوه ی سنتی بهترین راه محسوب می شود . باید چای را دو یا سه بار دم کنید تا مطمئن شوید از تمام مواد مفید آن استفاده می کنید.

چای مناسب برای پوست های چرب

اگر پوستی چرب دارید ، باید از گیاهانی استفاده کنید که به شما در متعادل سازی پوستتان کمک می کنند. گیاهان پاکسازی کننده و خنک بهترین گزینه ها هستند . بادرنجبویه ، بومادران ، ریشه ی باباآدم ، چای ترش و برگ چای بهترین گیاهان محسوب می شوند .

چای مناسب برای پوست های خشک

همانطور که گفته شد ، پوست شما نشانه هایی از آنچه در درون اندام های بدن اتفاق می افتد را بیان می کند . بنابراین گیاهان با طراوت و آبدار را انتخاب کنید ، از جمله ی این گیاهان می توان به گل ختمی ، یونجه ، گل شاه پسند ، گل رز و جینسینگ هندی اشاره کرد.

چای مناسب برای پوست های مختلط

متعادل سازی پوست های مختلط یکی از دشوارترین کارها در بحث مراقبت از پوست بشمار می رود. باید روی موادی تمرکز کنید که با تغذیه ی مناسب به پوست برای متعادل سازی خودش کمک می کنند. گیاهانی مثل ریشه ی قاصدک ، برگ گزنه ، ریشه ی باباآدم ، بابونه و شیساندرا برای این نوع از پوست مناسب هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha