سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 259531

پوست به علت قرارگرفتن در معرض نورآفتاب، مواد آلاینده موجود در هوا، استرس‌های روزانه و استفاده بیش از حد از مواد آرایشی مستعد از دست دادن آب و خشکی است، که در اثر این پدیده پوست بی‌حال، پیر و بیمار به‌نظر خواهد رسید.

بهترین راه های آبرسانی به پوست

سلامت نیوز: پوست به علت قرارگرفتن در معرض نورآفتاب، مواد آلاینده موجود در هوا، استرس‌های روزانه و استفاده بیش از حد از مواد آرایشی مستعد از دست دادن آب و خشکی است، که در اثر این پدیده پوست بی‌حال، پیر و بیمار به‌نظر خواهد رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، کم آبی در پوست‌های خشک روند پیری و چین و چروک را تشدید می‌کند و کم آبی در پوست‌های چرب معمولاً ناشی از مراقبت نادرست است که باعث تحریک وایجاد جوش می‌شود.

 آبرسانی به پوست یعنی چه؟
با آبرسانی یا هیدرودرمی، از راه بیرونی رطوبت پوست افزایش می‌یابد. با این روش به‌دلیل رطوبت‌رسانی به سلول‌های لایه شاخی و تورم سلول‌ها، پوست شاداب‌تر می‌شود و فرد احساس خوبی در مورد کیفیت پوست خود پیدا می‌کند. اما چون اثر آبرسانی موقت است، بهتر است به‌صورت مداوم یا هر چند وقت یکبار انجام شود.


 چگونه آبرسانی به پوست صورت را افزایش دهید؟
​افرادی که پوست خشک دارند، تغذیه کمتری به سلول‌های پوستشان می‌رسد و این امر موجب پیری زودرس پوست می‌شود. برای جلوگیری از پیری زودرس و آبرسانی و تغذیه کافی به سلول‌های پوست، باید پوست را مرطوب نگاه دارید. یکی از راه‌های آبرسانی به پوست و جلوگیری از زبری و خشکی پوست صورت، استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده است.​


 طرز تهیه آبرسان به پوست
کیسه‌های چای سبز را در آب داغ خیس کنید و سپس آنها را خارج کرده وهنگامی که چای خنک شد، روغن دلخواه خود را به آن اضافه کنید. چای را در یک بطری اسپری دار بریزید و در یخچال نگه دارید. فقط کافی است چند مرتبه در روز آن را به‌صورت و گردن خود اسپری کنید تا پوست را آبرسانی نموده و به بازیابی شادابی و طروات آن کمک کنید.آبرسانی پوست صورت برای داشتن صورت زیبا و جوان‌سازی پوست بسیار اهمیت دارد.


 آبرسانی با کدو تنبل
یکی دیگر از مواد غذایی فوق‌العاده برای آبرسانی به پوست و هیدراته کردن درونی پوست، خوردن کدوتنبل است. فقط با افزودن مقدار کمی کدوتنبل به رژیم غذایی‌تان، پوست خود را با مواد مغذی موردنیاز تغذیه می‌کنید تا هم سالم بماند و هم آب و رطوبت کافی به آن برسد. همچنین می‌توانید از کدوتنبل که سرشار از زینک است در تهیه‌‌ انواع ماسک صورت است، استفاده کنید.


 میوه و آب را فراموش نکنید
بیشتر میوه‌ها حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی هستند که بدن و پوست‌ شما برای سالم ماندن به آنها نیاز دارد. به جای خوردن تنقلات مضر در طول روز میوه بخورید. خواهید دید پوست‌تان زیباتر به‌نظر می‌رسد و احساس بسیار خوبی خواهید داشت. آسان‌ترین راه برای مرطوب کردن پوست، هیدراته کردن بدن از درون است که برای سلامتی قلب و کلیه‌ها نیز بسیار مفید است. پس حتماً روزی ۲ لیتر آب بنوشید. نوشیدن آب یعنی رسیدن اکسیژن به خون واکسیژن کافی یعنی پوست عالی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha