خراط‌ها:‌ ظاهرا دیگر مشکلات از طریق گفت‌وگو حل نمی‌شود و بسیاری از رفتارها در قالب خشونت رخ می‌دهد.

تحلیل یک جامعه‌شناس از آتش‌زدن کارتن‌خواب‌ها

سلامت نیوز: خراط‌ها:‌ ظاهرا دیگر مشکلات از طریق گفت‌وگو حل نمی‌شود و بسیاری از رفتارها در قالب خشونت رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سعید خراط‌ها، جامعه‌شناس و آسیب‌شناس با اشاره به انتشار تصاویر فردی که کارتن‌خواب‌ها را آتش می‌زد، گفت این ناهنجاری‌های رفتاری علل مختلفی دارد و این رفتارهای خشونت‌آمیز باید ریشه‌یابی شود.

این جامعه‌شناس به پانا گفت: از آنجا که تاکنون با چنین پدیده‌‌ای روبه‌رو نبوده‌ایم، اینگونه ناهنجاری‌های رفتاری را به عوامل مختلفی می‌توان مرتبط دانست.

خراط‌ها ادامه داد: ممکن است افرادی که به آتش زدن کارتن‌خواب‌ها دست زده‌اند، به نیت انتقام دست به این کار زده باشند یا وضع مشابهی داشته‌اند یا اینکه درباره کارتن‌خواب‌ها ذهنیت منفی داشته‌اند. بنابراین باید ریشه‌های آن بررسی شود.

او با بیان اینکه باب گفت‌وگو از جامعه گرفته شده است، گفت: امروز شاهدیم که دیگر مشکلات از طریق زبان و گفت‌وگو حل نمی‌شود و بسیاری از رفتارها در قالب خشونت رخ می‌دهد. به عبارت دیگر، برخی از افراد اگر به خواسته‌های خود نرسند، به اشکال مختلفی واکنش نشان می‌دهند که یکی از آن خشونت است و ممکن است به شکل تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است بروز کند.

خراط‌ها با تأکید بر اینکه فضای گفت‌وگو نباید در جامعه بسته باشد، گفت: اگر این فضا در جامعه بسته باشد، هر روز شاهد رفتارهای مختلف و جدید در کشور خواهیم بود.

این آسیب‌شناس درباره افزایش مشکلات اقتصادی و به دنبال آن بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: قطعا یکی از علل و ریشه‌های خشونت می‌تواند مشکلات اقتصادی باشد. مشکلات اقتصادی در کشور ما ریشه در خرده نظام سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد، بنابراین بخشی از رفتارهای خشونت آمیز ناشی از این مشکلات است.

هفته گذشته در پی انتشار تصاویر مختلف در فضای مجازی که در آن جوانی حدودا ۳۰ ساله در حین استراحت کردن افراد، در فضاهای سبز شهر تهران، اقدام به آتش زدن آنها می کرد، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت دستور داد تا به صورت ویژه این موضوع سریع پیگیری شود و روز گذشته طبق اعلام پلیس پایتخت با شناسایی مهدی. ع ( ۳۳ ساله ) به عنوان فرد آتش افروز، متهم از سوی تیم عملیاتی پلیس پیشگیری در مخفیگاهش دستگیر و جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha