سه سال قبل در پایتخت فرانسه کشورها به گونه ای دسته جمعمی توافق نمودند تا نگذارند دمای کره زمین بیش از 2 درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح قبل از صنعتی شدن افزایش یابد و در صورت امکان آن را تا ۱.۵درجه محدود نمایند. در لهستان این کشورها باید توافق نمایند چگونه می توانند به شکل دسته جمعی به این مهم دست یابند.

چهار نکته کلیدی درباره تغییرات اقلیمی که رهبران جهان باید دریابند

سلامت نیوز:سه سال قبل در پایتخت فرانسه کشورها به گونه ای دسته جمعمی توافق نمودند تا نگذارند دمای کره زمین بیش از 2 درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح قبل از صنعتی شدن افزایش یابد و در صورت امکان آن را تا ۱.۵درجه محدود نمایند. در لهستان این کشورها باید توافق نمایند چگونه می توانند به شکل دسته جمعی به این مهم دست یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه کنفرانس تغییرات اقلیمی ملل متحد موسوم به  COP24  خطاب به بیش از 150 تن از رهبران جهان که برای اقدام جهت حفظ اقلیم کره ارض گردآمده اند گفت "ما با مشکل مهمی روبه رو هستیم". ایشان تصمیم گیران را فرا خواند اقدام برای اقلیم را بر اساس برنامه ای منسجم، با هزینه ای بیشتر به عنوان سرمایه گذاری هوشمند برای آینده سیاره زمین، تقویت نمایند.

 

در این کنفرانس دو هفته ای که دوشنبه در شهر کاتوویتسه لهستان افتتاح شد تمامی طرف های کنوانسیون تغییرات اقلیمی ملل متحد (UNFCC) حضور داشتند. این نشست مهلتی برای 197 کشوری است که کنوانسیون مذکور را امضا ودستورالعمل های توافق 2015 پاریس را برای اجرا  تصویب کرده اند.

 

سه سال قبل در پایتخت فرانسه کشورها به گونه ای دسته جمعمی توافق نمودند تا نگذارند دمای کره زمین بیش از 2 درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح قبل از صنعتی شدن افزایش یابد و در صورت امکان آن را تا ۱.۵درجه محدود نمایند. در لهستان این کشورها باید توافق نمایند چگونه می توانند به شکل دسته جمعی به این مهم دست یابند. آنتونیو گوترش می گوید نمی توانیم در کاتوویتسه ناکام شویم.

 

ایشان در مراسم افتتاحیه، خطاب به شرکت کنندگان عالیرتبه، هزاران نماینده از ملت های جهان، سازمان های مردم نهاد، کارگزاری های تخصصی سازمان ملل متحد،  بخش خصوصی و شرکت های تجاری چهار موضوع مهم را برای حل مشکل تغییرات اقلیمی مورد تاکید قرار داد:

    نیاز به اقدام و بلند پروازی بیشتر،
    اجرای رهنمودهایی که برای ایجاد اعتماد در میان ملت ها ضروری هستند،
    تمرکز مالی کافی برای اقدام اقلیمی،
    و اینکه اقدام اقلیمی معنی و مفهوم اقتصادی و اجتماعی نیز دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha