راه هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات است.

هفت سبزی دیابت پسند با کمترین میزان کربوهیدرات!

سلامت نیوز:  راه هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از readersdigest، سبزیجات غیر نشاسته ‌ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. ضمن این که مواد شیمیایی گیاهی موجود در آنها منجر به حفظ قند خون در محدوده سالم می شود.

مارچوبه: این گیاه نیز در هر فنجان تنها 27 کالری و 5 گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین های آ و کا است. هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقه ‌های سبز روشن آن را انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می ‌شود.

اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین کا است. محققان حتی اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزی‌جات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می‌ دهد. رنگ سبز تیره اسفناج حاوی سطح بالایی از کلروفیل است؛ ماده ای که به مبارزه با دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می رود. دژنراسیون ماکولا علت اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن است.

برگ چغندر: منبع عالی از ویتامین های ب، آ، کا، آهن و کلسیم است و یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش قند خون، سوزاندن چربی و کاهش التهاب بدن به شمار می رود.

کلم بروکلی: این سبزی یک نیروگاه تغذیه ای برای مبارزه با سرطان شناخته شده است ضمن این که کلم بروکلی و سبزیجات مشابه آن دارای بالاترین مقدار سولفورافان هستند. این ترکیب منجر به افزایش آنزیم های بدن برای مبارزه با مواد شیمیایی سرطان زا می شود. علاوه بر این، کلم بروکلی کربوهیدرات کمی دارد و سرشار از ویتامین‌های آ، ث و کا، فیبر و آهن است.

کلم بروکسل: سرشار از ویتامینEاست؛ نوعی آنتی اکسیدان که از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین آ، ث و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتی ها، می‌تواند برخی سرطان‌ ها را دفع کند.

خیار: نزدیک 96 درصد از این سبزی را آب تشکیل داده و به بدن برای هیدراته ماندن کمک می کند. خیار بسیار کم کالری و حاوی آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد است و مصرف آن در برابر بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و آلزایمر محافظت ایجاد می کند. خیار همچنین حاوی پتاسیم برای کاهش میزان فشار خون است.

فلفل قرمز: سرشار از ویتامین ث برای بهبود سیستم ایمنی بدن و تسهیل جذب آهن است ضمن این که منبع غنی از ویتامین ب 6، فولات، ویتامین آ و آنتی اکسیدان ها نیز شناخته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha