یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 259866

مسئول انجمن حمایت از حیوانات سیرجان گفت : یک مرد در روستای فخرآباد از توابع این شهرستان پنج قلاده سگ بی سرپرست را با تفنگ ساچمه ای کشته است.

شغل سگ کشی در کرمان

سلامت نیوز: مسئول انجمن حمایت از حیوانات سیرجان گفت : یک مرد در روستای فخرآباد از توابع این شهرستان پنج قلاده سگ بی سرپرست را با تفنگ ساچمه ای کشته است.

به گزارش سلامت نیوز، امیر فیروزآبادی در گفت و گو با ایرنا افزود: شغل این مرد در روستای فخرآباد کشتن سگ ها است و در بازجویی اولیه خود نیز گفته که دهیار این روستا اجازه نابود کردن این سگ ها را به من داده است.

وی با بیان اینکه در مرحله تنظیم شکایت علیه این متهم هستیم اظهار داشت: این فرد در گفت و گویی اقرار کرده که تمامی سگ های منطقه را با اسلحه شکاری از بین برده است و افراد بومی شاهد این اقدام وی هستند.

فیروز آبادی بیان کرد: البته فایل صوتی این مجوز موجود است اما دهیار فخرآباد صدور این مجوز از طرف خود را انکار می کند.

مسئول انجمن حمایت از حیوانات سیرجان عنوان کرد: در حال مکاتبه با دادستانی سیرجان برای جلوگیری از اقدامات اینچنینی در راستای کشتار حیوانات بی سرپرست هستیم.

دهیار فخرآباد سیرجان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دهیاری نه به صورت کتبی و یا شفاهی مجوز کشتار هیچ نوع حیوانی را صادر نکرده است.

محمد عتیقی افزود: این شخص به علت نداشتن آگاهی و ترس از گله خود اقدام به کشتار سگ ها کرده است.

وی تصریح کرد: در حال رایزنی برای عقیم سازی و کنترل جمعیت حیوانات بی سرپرست از جمله سگ ها هستیم اما به علت نداشتن اعتبار این اقدام در روستای فخرآباد تاکنون انجام نشده است.

سگ کشی از گذشته ها در برخی مناطق استان کرمان با هدف جلوگیری از افزایش جمعیت این گونه زیستی انجام می گرفت تا اینکه بر اساس قانون این اقدام به دلیل کشتار حیوانات بی دفاع و جریحه دار شدن افکار و احساسات عمومی غیرقانونی و جرم تلقی شد.

بر اساس قانون و دستورالعمل کشوری هیچ نهادی نمی تواند اقدام به کشتن حیوانات ازجمله سگ ها داشته باشد و شهرداری و دهیاری ها تنها برای جمع آوری و طبقه بندی این حیوانات اقدام می کنند.

سیرجان در 175کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha