دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 259898

خواص لوبیا قرمز برای لاغری، قلب و گوارش

سلامت نیوز: پژوهشگران می‌گویند مصرف لوبیا قرمز منجر به کاهش اضافه وزن، کاهش خطر بیماری‌ها و حملات قلبی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر لوبیا قرمز مدت طولانی‌تری به شما احساس سیری می‌دهد زیرا فیبرهای حل‌شدنی دارد. پروتئین هم به شما احساس سیری می‌دهد و بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که لوبیا قرمز بیشتری مصرف می‌کنند اضافه وزن کمتری دارند.

لوبیا قرمز سرشار از اسید آمینه است که در ساخت پروتئین نقش دارد. پروتئین به ساختار سلول‌ها و تنظیم آن‌ها کمک می‌کند و در کارکرد بافت‌ها و اندام‌ها نقش دارد. بررسی اطلاعات ژنتیکی دی‌ان‌ای نشان می‌دهد که پروتئین به شکل‌گیری ملکول‌های تازه هم کمک می‌کند.

لوبیا قرمز به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و فعالیت روده‌ها را منظم می‌کند زیرا میزان خوبی فیبر رژیمی دارد. همچنین سلامت روده را با بهبود کارکرد انسدادی افزایش می‌دهد  و میزان باکتری های سالم که از بیماری های روده پیشگیری می‌کنند را بالا می‌برد.

بر اساس پژوهش‌ها مصرف روزانه لوبیا قرمز خطر سکته، حمله قلبی و دیگر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. نوع خاصی از فیبر رژیمی که در لوبیا قرمز هست هم کلسترول بد LDL را کاهش و کلسرول خوب HDL را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha