رئیس بنیاد بیماری‌های خاص گفت: بیماران تالاسمی برای تهیه دارو نباید هزینه‌ای پرداخت کنند.

تالاسمی‌ها نباید بابت دارو، پول بپردازند

سلامت نیوز: رئیس بنیاد بیماری‌های خاص گفت: بیماران تالاسمی برای تهیه دارو نباید هزینه‌ای پرداخت کنند.

به گزارش سلامت نیوز، فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اگر بیماران خاص را افراد هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی بدانیم، وضعیت نسبتا خوبی دارند، اما تالاسمی‌ها اخیرا برای تهیه دارو با مشکلات مواجه شده‌اند. تالاسمی‌ها نباید برای دارویی که می‌گیرند، هزینه پرداخت کنند و این یکی از مشکلاتی است که برای بیماران تالاسمی ایجاد شده است.

وی افزود: در مورد بیماران دیالیزی نیز باید بگویم که هرچند این بیماران وضعیت نسبتا خوبی دارند، اما اخیرا با توجه به تحریم‌ها تهیه دستگاه دیالیز مقداری سخت شده است. خوشبختانه براساس اعلام وزارت بهداشت تلاش‌هایی برای خرید ۵۰۰ تا هزار دستگاه دیالیز صورت گرفته، اما این دستگاه‌ها هنوز وارد کشور نشده که بخواهد توزیع شود. متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به مباحث پیشگیرانه،  تعداد بیماران دیالیزی رو به افزایش است و اکنون حدود ۳۲ هزار بیمار دیالیزی در کشور داریم.

هاشمی ادامه داد: وی گفت: حدود ۶۰ درصد بیماران دیالیزی کسانی هستند که دیابت داشته‌اند و از آنجاکه به درستی بیماری‌شان را کنترل نکرده‌اند، مبتلا به دیالیز شده‌اند و بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کسانی بوده‌اند که فشار خون داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به بیماران ام. اس و مبتلایان سرطان گفت: درمان این افراد ۱۰۰ درصد رایگان نیست و باید ۳۰ درصد از هزینه درمان را خودشان بپردازند. متاسفانه بیماران سرطانی داروهای گران قیمتی دارند و تهیه آن‌ها کار بسیار سختی است که امیدواریم آن‌ها نیز ۱۰۰ درصد فرانشیزشان پرداخت شود.

هاشمی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل تحریم‌ها بیماران سرطانی با کمبود برخی از داروها مواجه هستند و براساس آمار وزارت بهداشت سالیانه تا ۱۱۰ هزار نفر بیمار جدیدسرطانی در کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بخش شیمی درمانی در کاشمر راه‌اندازی شود، وسایل مورد نیاز را در اختیارشان خواهیم گذاشت، افزود: همان‌گونه که به مراکز استان‌ها توجه می‌شود، باید شهرستان‌ها به خصوص مناطق محروم نیز در تهیه امکانات درمانی در اولویت قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha