دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 259931

ورم انگشتان دست که در بیشتر موارد بی‌خطر است می تواند از بیماری‌ها و عوامل مختلفی ناشی شود. ‌

دلایل احتمالی ورم انگشتان دست

سلامت نیوز: ورم انگشتان دست که در بیشتر موارد بی‌خطر است می تواند از بیماری‌ها و عوامل مختلفی ناشی شود. ‌

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سایت تخصصی "مدیکال دیلی" در مطلبی در این باره آورده است که صرف نظر از شدت ورم انگشتان، دلایل احتمالی در بروز این مشکل می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

افراط در مصرف نمک

بدن سطح آب و نمک را تنظیم کرده و تعادل آن را حفظ می‌کند. زمانیکه فرد در مصرف نمک افراط کند بدن با ذخیره میزان آب بیشتر واکنش نشان می‌دهد. این نوع از ورم خفیف و موقت است و به طور معمول در مدت یک روز از بین می‌رود.

قرار گرفتن در معرض هوای گرم

درصورتیکه در معرض دمایی بالاتر از حد معمول قرار بگیرید که در بیشتر مواقع در سفر این اتفاق می‌افتد، امکان ورم انگشت‌ها وجود دارد که می‌تواند نشانه‌ای از اختلالات ناشی از گرما باشد. در این شرایط هوای گرم می‌تواند به انبساط عروق خون منجر شود که در این شرایط زنان بیش از مردان آسیب‌پذیر هستند.

انواع مختلف آرتریت

استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و نقرس سه نوع از آرتریت به حساب می آیند که ممکن است با نشانه ورم انگشت‌ها خود را نشان دهند. همچنین درصورتیکه ورم در نزدیکی مفصل انگشت‌ها بیش از سایر قسمت‌ها باشد احتمال ابتلا به استئوآرتریت نسبت به دو عارضه دیگر بیشتر است.

ورزش و فعالیت‌های جسمی

بروز ورم در مواقعی که فعالیت فیزیکی داشته باشید می‌تواند از افزایش نیاز ماهیچه‌ها به انرژی ناشی شود. با انجام حرکات ورزشی، ماهیچه‌ها گرما تولید کرده که باعث می‌شود سیستم بدن خون را به سمت عروق‌ نزدیک به سطح بدن هدایت کند. این واکنش می‌تواند در ورم‌ دست‌ها نقش داشته باشد.

بیماری‌های تاثیرگذار روی پوست و اعصاب

اسکلرودرمی از جمله بیماری‌هایی است که به سفت و ضخیم شدن پوست و بافت‌های ارتباطی منجر می‌شود. از جمله علائم اولیه این بیماری می‌توان به ورم انگشت‌ها هنگام صبح و بی‌حرکتی ماهیچه‌ها در شب اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha