سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 260010

در کنار عوامل ژنتیک، ورزش، تغذیه، فعالیت‌های فیزیکی و وضعیت بدنی در طول دوره سن بلوغ می‌تواند به شما کمک کند تا به حداکثر میزان قد خود برسید.

سلامت نیوز: در کنار عوامل ژنتیک، ورزش، تغذیه، فعالیت‌های فیزیکی و وضعیت بدنی در طول دوره سن بلوغ می‌تواند به شما کمک کند تا به حداکثر میزان قد خود برسید.

به گزارس سلامت نیوز به نقل از برنا، قد یک عامل پلی‌ژنتیک است؛ به این معنی که اگر بیشتر افراد خانواده شما کوتاه‌قد هستند، احتمالاً شما هم کوتاه‌قد خواهید شد. اما ناامید نشوید. در کنار عوامل ژنتیک، ورزش، تغذیه، فعالیت‌های فیزیکی و وضعیت بدنی در طول دوره سن بلوغ می‌تواند به شما کمک کند تا به حداکثر میزان قد خود برسید.
 
تغذیه
 
 مواد غذایی مورد نیاز بدن برای رشد عامل مهمی است. برای افزایش قد بسیار ضروری است که همه ویتامین‌ها و موادمعدنی در غذا بعد از مشورت با متخصص تغذیه دریافت شود.

ورزش

ورزش منظم بیشترین سهم را در افزایش قد دارد؛ به‌ویژه شنا و بسکتبال. همچنین ورزش‌های کششی می‌توانند به رشد طولی شما کمک کنند.

طناب‌زنی

طناب‌زنی یکی از فعالیت‌های مهم برای رسیدن به حداکثر قد است. طناب‌زنی فشار خون و فشار را روی استخوان‌های بلند بدن را افزایش می‌دهد تا رشد طولی داشته باشند.

بارفیکس

آویزان شدن شاید ورزش آسانی به نظر برسد، اما یکی از ورزش‌های مهم برای افزایش قد است.

ورزش‌های کششی

- بایستید و کف پاها را صاف روی زمین قرار دهید. بدنتان را به اطراف خم کنید و تا جایی که می‌توانید بکشید. این وضعیت را برای 15 ثانیه نگه دارید و همین کار را با طرف دیگر بدن انجام دهید.

- اگر با ورزش میانه خوبی ندارید، این ورزش ساده مناسب شماست. روی انگشتان پا بایستید، بدنتان را بالا بکشید با بازوهای رو به بالا. تا جایی که می‌توانید بدن را به سمت بالا بکشید. دست‌ها را در همین حالت برای حداقل 30 ثانیه نگه دارید.

- به جلو خم شوید و بدون خم شدن زانوها سعی کنید زمین را لمس کنید. اگر بتوانید کف دست را کاملاٌ روی زمین بگذارید، بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha