سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 260027

دانه چیا دانه‌ای خوراکی از خانواده نعناع است که یکی از سودمند‌ترین خوراکی‌ها به شمار می‌آید.این روزها دانه چیا به دلیل خواص زیاد علاقه‌ بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌ است. دانه چیا منبعی غنی برای مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

خواص دانه چیا برای پوست و مو

سلامت نیوز: دانه چیا دانه‌ای خوراکی از خانواده نعناع است که یکی از سودمند‌ترین خوراکی‌ها به شمار می‌آید.این روزها دانه چیا به دلیل خواص زیاد علاقه‌ بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌ است. دانه چیا منبعی غنی برای مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

 پوست سفت به کمک دانه چیا
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،کلاژن به داشتن پوستی سفت‌تر، محکم‌تر و لطیف‌تر کمک می‌کند. کلاژن از پروتئین است و توسط اسید آمینه تشکیل می‌شود. این همان چیزی است که دانه‌های چیا برای بدن شما فراهم می‌کنند، گرچه مواد غذایی زیادی وجود دارند که پروتئین بالاتری دارند. اما جالب این است که پروتئین دانه‌های چیا آسان‌تر جذب می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بدن‌تان شانس بیش‌تری برای داشتن کلاژن بیش‌تر به دست بیاورد.


 مبارزه با علائم پیری
دانه‌های چیا حاوی روی هستند و پوستی صاف به شما هدیه می‌دهند. همچنین با التهاب مبارزه می‌کنند. روی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای جلوگیری از نشانه‌های پیری شناخته شده‌ است. روی موجود در دانه‌های چیا بسیار زیاد است و بنابراین پوست شما می‌تواند ازخواص دانه چیااستفاده کند.


 پوست نرم‌تر با دانه چیا
دانه‌های چیا علاوه بر امگا ۳ فراوان به میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارند که برای سلامتی بسیار مفید است. شما می‌توانید نرمی و لطافت پوست خود را با خوردن دانه‌های چیا به طور منظم حفظ کنید.با مصرف دانه چیا، پوست در برابر رادیکال‌های آزاد (که موجب ایجاد فشار روی پوست و نمایان شدن برخی از نشانه‌های پیری مانند چین و چروک می‌شوند)، محافظت می‌کند. نتیجه‌ کار این است که پوستی درخشان‌تر، نرم و لطیف‌تر و ناخن‌هایی سالم‌تر خواهیدداشت.


 روغن دانه چیا
اگر از دانه چیا، روغن بگیرید این روغن سرشار است از اسیدهای چرب امگا-۳، ۶ و ۹ که اثربخشی فوق‌العاده‌ای برای بازسازی اپیدرم پوست دارند. همچنین این روغن باعث افزایش هیدراتاسیون پوست شده و به‌عنوان مرطوب‌کننده طبیعی خشکی پوست آرنج‌ها و پاشنه پا را درمان می‌کند.

کاهش چین و چروک پوست و درمان آکنه
روغن چیا حاوی سطوح بالای آنتی اکسیدان است که چین و چروک پوست را کاهش داده و باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود. همچنین دارای خواص ضد التهابی بوده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند و قرمزی پوست ناشی از جوش را کم می‌کند.


 تقویت موها
دانه‌های چیا منبع خوب پروتئین، مس، روی و اسید آلفا لینولئیک هستند که باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شوند همچنین منبع عالی آهن هستند، مقادیر بالای آهن باعث بهبود گردش خون در سر شده و به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رزا ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    اطلاعات بسیار مفیدو کافی در مورد چیا که نمی دانستم بدست آوردم.کاش در مورد مقدار کلسیم موجود در چیا هم اطلاعات میدادید.به هر حال ازتون بسیار سپاسگزارم.