در طب سنتی چینی اعتقاد بر این است که قرار دادن یخ روی نقطه فنگ فو در گردن به بهبود برخی مشکلات در بدن کمک می کند که در ادامه به بعضی از مهم ترین آنها اشاره می شود.

معجزه قرار دادن یخ روی گردن

سلامت نیوز: در طب سنتی چینی اعتقاد بر این است که قرار دادن یخ روی نقطه فنگ فو در گردن به بهبود برخی مشکلات در بدن کمک می کند که در ادامه به بعضی از مهم ترین آنها اشاره می شود.


به گزارس سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، طبیعی است که انسان ها آرزو دارند که تا زمانی که زنده اند جوان بمانند. ما همیشه به دنبال جدیدترین روش ها برای جوان ماندن هستیم، اما نباید فراموش کنیم که عملکرد خوبی دارند. طب سوزنی و یخ درمانی سال هاست که برای درمان شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مطلب اطلاعاتی در مورد نقطه فنگ فو Feng Fu و یخ درمانی ارائه می شود که به حفظ سلامت و شادابی شما کمک می کند.


چطور یخ را روی نقطه فنگ فو Feng FU قرار دهیم؟

روی شکم دراز بکشید و یک قطعه یخ کوچک را روی نقطه فنگ فو قرار دهید. نقطه فنگ فو نقطه ای است در پشت گردن، زیر جمجمه و درست در محلی که رویش موها تمام می شود. یخ را در این نقطه قرار دهید و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. در این مدت کاملا ریلکس باشید. متخصصین طب سوزنی توصیه می کنند این کار دو بار در روز انجام شود.

می توانید قطعه یخ را با کمک یک تکه پارچه روی گردن خود ثابت کنید. اگر چند ثانیه اول احساس سرمای شدید داشتید، نگران نباشید. بعد از چند ثانیه این احساس برطرف شده و احساس گرما می کنید.

قبل از استفاده از روش یخ درمانی یا طب سوزنی با پزشک مشورت کنید.


در زمان استفاده از یخ روی گردن چه اتفاقی می افتد؟

طب سنتی در چین بر این باور است که ترکیب نقطه فنگ فو و یخ درمانی باعث جوانسازی تمام بدن می شود. تحریک این نقطه با یخ به دریافت انرژی بیشتر و در نتیجه بهبود سلامت کل بدن کمک می کند. به این ترتیب بهتر است هر روز بر روی نقطه فنگ فو یک تکه یخ قرار دهید.

در ادامه به برخی مزیت های استفاده از یخ روی گردن اشاره می شود.


بهبود سردرد با گذاشتن یخ روی گردن


نقطه فنگ فو با بهبود سردرد، کاهش انرژی و سرگیجه در ارتباط است. وارد کردن فشار، گرما یا یخ روی نقطه مناسب می تواند به تحریک انرژی کمک می کند. این انرژی ببر علیه درد عمل می کند. با این حال یخ بهترین راه حل در مقابل سردرد است.


بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی


متخصصین طب سوزنی ادعا می کند که نوعی ارتباط بین پایه جمجه و علائم PMS یا سندروم پیش از قاعدگی وجود دارد. زمانی که از فشار یا یخ برای تحریک نقطه فنگ فو استفاده می کنید، علائمی مانند گرفتگی و نوسانات خلقی بهبود پیدا می کنند. به علاوه این نقطه یک ارتباط مستقیم با چرخه قاعدگی در بدن دارد و تحریک آن می تواند در فرایندهای طبیعی بدن با مشکلات به وجود آمده مقابله کند.


بهبود کیفیت خواب با گذاشتن یخ روی گردن


به گفته پزشکان چینی تحریک نقطه فنگ فو به شما کمک می کند شب ها خواب بهتری داشته باشید. تحریک این نقطه به کنترل مراکزی که مسئول فعالیت های انجام شده در خواب عمیق هستند، کمک می کند. به علاوه تحریک این نقطه به شما کمک می کند سریعتر بخوابید و در نیمه شب نیز خواب شما مختل نخواهد شد. در نتیجه بدن استراحت بهتری خواهد داشت و عادت های خواب بهبود پیدا می کنند.


کاهش استرس با تحریک نقطه فنگ فو


این نقطه اختلالات عاطفی، افسردگی و استرس را مدیریت می کند. افرادی که از روش تحریک نقطه فنگ فو استفاده کرده اند، می گویند که بعد از تحریک این نقطه سطح استرس و اضطراب در آنها کاهش پیدا کرده است. البته به یاد داشته باشید که تحریک نقطه فنگ فو بیماری های روحی را درمان نمی کند، اما با جوانسازی کل بدن باعث می شود فرد بیمار تصمیم درست را گرفته و تمایل به زندگی بهتر در وی بیدار شود.


بهبود گوارش غذا با تحریک نقطه فنگ فو


این بخش فرایندهای مهمی در بدن مانند بلع و ترشح بزاق را مدیریت می کند. در نتیجه تحریک این نقطه به هضم بهتر غذا کمک می کند. به علاوه این نقطه به کاهش دل درد، التهاب و گرفتگی های معده کمک می کند.

زمانی که بحث افزایش طول عمر می شود، چینی ها علاقه خاصی به تحریک نقطه فنگ فو و طب سوزنی نشان می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha