سلامت نیوز :قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل در دیدار با سفیر ژاپن از اعلام آمادگی مجدد وزارت بهداشت برای كمك به آسیب‌دیدگان زلزله و سونامی ژاپن خبر داد.
 
دكتر محمدحسین نیكنام در دیدار با كین ایچی کومانو، سفیر ژاپن در ایران گفت: همكاری ژاپن در برنامه‌های توسعه‌ای ایران از جمله حوزه بهداشت قابل قدردانی است، به خصوص در هنگامی كه این كشور به دلیل زلزله و سونامی در گیر امداد رسانی به مردم كشور خودش است، توجه این كشور به قول و قرارهای قبلی مبنی بر تأسیس مركزی برای رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی مهاجران افغانی در دانشگاه علوم پزشكی بیرجند قابل قدردانی است.
وی افزود: ژاپن با ایران ارتباط دیرینه‌ای داشته و سطح همكاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران با این كشور بسیار بالاست كه امیدواریم این همكاری‌ها در حوزه بهداشت و درمان نیز گسترش یابد.
وی درخواست سفیر ژاپن برای همكاری با گروه G5‌ را مورد اشاره قرار داد و گفت: آقای كین ایچی کومانو سابقه حضور در سفارت افغانستان را هم دارند و همكاری ایشان با گروه G5  می‌تواند موجب ارتقاء سطح همكاری كشورهای همسایه و كمك سایر كشورها به این همكاری‌ها شود.
دكتر نیكنام در پایان بار دیگر ضمن اعلام همدردی با دولت و ملت ژاپن به خاطر وقوع زلزله و سونامی در این كشور از سوی وزیر بهداشت و معاونان وی و همچنین دفتر امور بین‌الملل وزارت بهداشت آمادگی خود را برای ارسال هرگونه كمك و همكاری درخصوص تسكین آلام مردم ژاپن از این واقعه را اعلام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha