سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 260038

بررسی‌ها نشان می‌دهد وجود چربی شکمی مازاد در بسیاری از افرادی که با خطر بالای بیماری قلبی و سکته مغزی مواجه هستند، شایع است.

چربی شکمی مازاد مشکلی شایع در بیماران قلبی

سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد وجود چربی شکمی مازاد در بسیاری از افرادی که با خطر بالای بیماری قلبی و سکته مغزی مواجه هستند، شایع است.

به گزارس سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از پزشکان اروپایی در مطالعه‌ای با موضوع پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت اظهار داشتند: نزدیک به دو سوم از افرادی که در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی هستند از وجود چربی شکمی مازاد رنج می‌برند.

در این مطالعه معلوم شد: نسبت بسیار بالایی از افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی-عروقی هستند سبک زندگی سالم را رعایت نکرده و مشکلات فشار خون، دیابت و تجمع لیپیدها در این بیماران کنترل نمی‌شود.

پزشکان در این بررسی به مطالعه روی تعدادی فرد کمتر از ۸۰ سال پرداختند که سابقه ابتلا به بیماری عروق کرونری و دیگر بیماری‌های ناشی از تصلب شرایین را نداشتند. هرچند، ارزیابی‌های انجام گرفته نشان داد که این افراد به دلیل عواملی چون فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت با خطر بالای ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مواجه هستند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین متخصصان بررسی‌هایی را در مورد رژیم‌ غذایی، حرکات ورزشی، استعمال سیگار و دیگر فاکتورهای سبک زندگی انجام دادند.

تحلیل انجام گرفته روی ۲۷۵۹ نفر نشان داد که ۶۴ درصد دچار چاقی مرکزی هستند که مقیاس چربی شکمی مازاد به حساب می‌آید. همچنین ۳۷ درصد در گروه افراد مبتلا به اضافه وزن قرار گرفتند که شاخص توده بدنی آنان ۲۹-۲۵ بوده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha