در روزهای اخیر فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در مرزهای کشور هرگز کولبری مورد تعرض مرزبانان قرار نگرفته است، بلکه این عزیزان مورد حمایت مرزبانان هستند.

کولبری درمرزها موردتعرض مرزبانان قرارنگرفته است

سلامت نیوز:در روزهای اخیر فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در مرزهای کشور هرگز کولبری مورد تعرض مرزبانان قرار نگرفته است، بلکه این عزیزان مورد حمایت مرزبانان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،قاسم رضایی افزود: مرزهای جمهوری اسلامی ایران دارای مقررات خاص خود بوده و در مرزهای کشور هرگز کولبری مورد تعرض مرزبانان قرار نگرفته است، بلکه این عزیزان مورد حمایت مرزبانان هستند. او با اشاره به نقش مرزنشینان در توسعه امنیت مرزی، افزود: مرزنشینان را از خانواده بزرگ مرزبانی می‌دانیم، آنها درصدی از توان ما در مرزها هستند. او با اشاره به حمله تروریستی چابهار، بیان کرد: در مرزها اقدامات خوبی صورت گرفته است، البته در بیرون از مرزها توطئه‌هایی طراحی شده که با هوشیاری نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم خنثی می‌شود؛ قطعا با این عناصر خودفروخته و تروریستی قاطعانه برخورد می‌شود.

رضایی خواستار همکاری کشور‌های حوزه خلیج فارس برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر شد و افزود: مسیر قاچاق مواد مخدر از کشور‌های مبداء به سمت دریا آمده و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر نیازمند عزم ملی و منطقه‌ای است. فرمانده مرزبانی کشور از افزایش کشفیات سوخت،کالای قاچاق و مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۴۲ تن مواد مخدر توسط مرزبانان کشف شده که ۱۰ تن از این میزان کشفیات، توسط مرزبانان استان هرمزگان انجام شده است. به گزارش موج، رضایی تصریح کرد: هرمزگان از استان‌های پیشتاز در مبارزه با قاچاق سوخت است و امسال کشفیات سوخت مرزبانی این استان،با افزایش سه و نیم برابری به سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسیده است. همچنین یک نماینده مجلس گفت: بیش از 90 درصد تامین معیشت مردم مرزنشین از طریق معابر کولبری است، وقتی برای مرزنشینان اشتغال دائم و پایدار ایجاد نکردیم، حداقل باید سعی کنیم، معابر کولبری را که به منزله آب باریکه ای است، مسدود نکنیم. رسول خضری مرز را تنها راه ارتزاق مردم مرزنشین دانست و یادآور شد: وقتی 60 هزار نفر از مردم سردشت و پیرانشهر با بازگشایی مرزها می‌توانند منتفع شوند، چرا همچنان نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود؛ واردات 1339 قلم کالا ممنوع اعلام شده و کمیسیون اقتصادی دولت مطرح کرده که واردات 184 قلم باید برای معابر کولبری چهار استان آزاد مرزنشین آزاد شود، اما هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است. به گزارش خانه ملت، او با انتقاد از اینکه کولبران سردشت و پیرانشهر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: معابر کولبری اقلام مشخصی است که شامل 184 اقلامی است که تلاش زیادی برای تصویب آن شد، اما دولت حتی مصوبه خود را برای اجرا ابلاغ نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha