جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 260207

به گفته محققان، زنانی که اولین زایمان شان بعد از سن 35 سالگی است در مقایسه با همسن و سال های خود که فرزند ندارند بیشتر در معرض ریسک ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

ارتباط زایمان دیرهنگام و افزایش خطر سرطان پستان

سلامت نیوز:به گفته محققان، زنانی که اولین زایمان شان بعد از سن 35 سالگی است در مقایسه با همسن و سال های خود که فرزند ندارند بیشتر در معرض ریسک ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یافته جدید محققان دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا در تضاد با این باور است که زایمان نقش حفاظتی در مقابله با سرطان سینه دارد.

علاوه بر زایمان دیرهنگام، زنانی که دارای سابقه فامیلی سرطان سینه یا تعداد بالا زایمان هستند هم با افزایش ریسک سرطان سینه مواجه هستند.

«هازل نیکلاس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «شواهد نشان می دهد درحالیکه ممکن است فاکتورهای پرخطر سرطان سینه در زنان جوان متفاوت از زنان مسن باشد، اما انواع متفاتی از سرطان سینه وجود دارد و فاکتورهای پرخطر ابتلا به یک نوع سرطان سینه می تواند متفاوت از دیگری باشد.»

اگرچه زایمان می تواند نقش حفاظتی در مقابل سرطان سینه داشته باشد اما به گفته محققان بروز فواید آن می تواند بیش از دو دهه بطول انجامد.

به گفته محققان نقش حفاظتی زایمان در مقابله با سرطان سینه معمولا بعد از ۲۳ سال آغاز می شود.

در این مطالعه، محققان داده های مربوط به ۱۵ مطالعه از سراسر جهان را بررسی کردند که شامل ۸۸۹,۹۴۴ زن می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha