روند کاهش تلفات جاده ای در یک دهه اخیر متوقف شده است

سلامت نیوز: جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه باید برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای کار جهادی و با برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت پذیرد، گفت روند کاهش تلفات جاده‌ای در یک دهه اخیر متوقف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ایوب سلیمانی در رزمایش طرح ترافیکی زمستان 97 که در جاده هراز ( پیست آبعلی) برگزارشد، اظهار کرد: جا دارد از همه کسانی که به نحوی برای کاهش تلفات جاده ای و حوادث ترافیکی تلاش و فعالیت می کنند، تشکر کنم.

این مقام عالی انتظامی افزود: سلامت، امنیت و رسیدن به آرامش یکی از بزرگترین نیازهای بشری و مهم ترین نعمت الهی و از وظایف اولیه هر حکومتی محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: مردم در همه عرصه های زندگی نیاز دارند تا از سلامتی و امنیت برخوردار باشد و این مهم شامل همه عرصه های بشری ، فردی و جمعیتی است.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که دغدغه خدمت به مردم را دارند باید در راستای خدمات رسانی برای کاهش سوانح و حوادث گام های جدی تری بردارند، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برای این مهم اولویت بالایی در نظر دارد، چرا که حلقه حیات بشری بدون این موضوع باز می ماند و پویایی این جریان منوط به این است که این حرکت ادامه داشته باشد.

سردار سلیمانی ادامه داد: برای همه کسانی که در کشور آماده خدمت رسانی به مردم هستند این موضوع باید اساسی تر جلوه کند، چرا که کشور ما را به دلیل نواقص زیرساختی، جاده ای، خودرو و آموزش‌های همگانی دارای مشکلاتی است و در اجرای قوانین نیز ضعف.هایی وجود دارد که همه اینها می تواند مشکلات را برای مردم ما بیشتر کند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: این موضوعات می طلبد که نسبت به رفع و کاهش مشکلات مردم احساس مسئولیت بیشتری داشته و با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های مناسب جبران این نواقص را در حد امکان انجام دهیم.

وی گفت: اجرای طرح‌ها در مواقع خاص و مراسمات گوناگون در جاده‌ها به دلیل افزایش ترددها و تراکم خودرو در جاده‌ها می‌تواند در کاهش حوادث و سوانح مفید باشد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه باید برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای کار جهادی و برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت پذیرد، اظهار کرد: متأسفانه روند کاهش تلفات جاده‌ای که در یک دهه اخیر از سال 85 تا 96 شاهد آن بودیم متوقف شده و اگر کار جهادی برای سال جاری و سال آینده انجام نشود ممکن است به تعداد تلفاتی که در قبل داشتیم ،بازگردیم.

وی اضافه کرد: این در حالی است که تعداد خودروها دو برابر شده و باید با هماهنگی‌های بیشتر به صورت جهادی ، خاضعانه و خدمت بدون منت به مردم در کاهش تلفات نقش‌آفرینی کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه افزایش تلفات جاده‌ای به هیچ عنوان قابل توجیح نیست، گفت: باید به صورت عملی و کار جهادی جلوی خسارات جانی و مالی کسانی را که برای تفریح، زیارت و کار ضروری سفر می‌کنند، گرفته شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه ما مصمم هستیم و اعتقاد داریم که می‌توانیم با تلاش جهادی، بسیج ، امکانات و استفاده از منابع در سال جاری و سال آینده حرکت بزرگی را در کاهش تصادفات و تلفات برداریم، اضافه کرد: امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های مربوطه و همکاری مردم سال آینده آماری در راستای کاهش چشمگیر تلفات و حوادث به مردم ارائه دهیم.

این مقام عالی انتظامی بر لزوم رعایت قوانین و جدی گرفتن توصیه‌های پلیس اشاره و عنوان کرد: جا دارد از همه اصحاب رسانه و رسانه ملی که با اطلاع رسانی‌های به موقع و به هنگام و مفید خود ما را در اجرای مأموریت‌ها همیاری می.کنند، تشکر کنم.

وی در پایان با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری نیز همواره بر کاهش تلفات جاده ای است، اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه به مسئولان تأکید شده که باید کاهش 30 درصدی در تلفات جاده‌ای داشته باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha