مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران در واکنش به مباحثی مبنی بر دریافت وجه مکانیزاسیون دارویی در داروخانه‌ها تاکید کرد: هر تعرفه‌ای که قرار باشد از مردم یا بیمه شدگان دریافت شود و یا مراکز درمانی بر اساس آن اقدام کنند، باید مصوب شورای عالی بیمه و هیئت دولت باشد و بنابراین بیمه شده باید وجهی را که برای آن مصوبه وجود دارد، بپردازد.

دریافت وجه مکانیزاسیون دارویی در داروخانه‌ها قانونی است؟

سلامت نیوز:مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران در واکنش به مباحثی مبنی بر دریافت وجه مکانیزاسیون دارویی در داروخانه‌ها تاکید کرد: هر تعرفه‌ای که قرار باشد از مردم یا بیمه شدگان دریافت شود و یا مراکز درمانی بر اساس آن اقدام کنند، باید مصوب شورای عالی بیمه و هیئت دولت باشد و بنابراین بیمه شده باید وجهی را که برای آن مصوبه وجود دارد، بپردازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر کوروش فرزین درباره مباحث مطرح مبنی بر دریافت وجه مکانیزاسیون دارویی در داروخانه‌ها، گفت: در حال حاضر بحث‌هایی در داروخانه‌ها برای دریافت یک سری تعرفه و خدمات وجود دراد. اما باید توجه داشت که خدمات تحت پوشش سازمان بیمه اعم از خدمات دارویی یا خدماتی که پزشکان در خارج از سیستم دارویی ارائه می‌کنند، باید توسط هیئت دولت و وزارت بهداشت شود.

وی ادامه داد: اگر در بعضی از خدمات مانند خدمت مکانیزاسیون دارویی وجهی از بیمه‌شدگان دریافت شود، جزو تعهد بیمه سلامت نیست. همچنین این سازمان متولی اعلام قانونی بودن یا غیر قانونی بودن آن نیست. وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه تعرفه‌های پزشکی را  در شورای عالی بیمه پیشنهاد می‌دهند و در حوزه هیئت دولت مصوب و هر سال توسط مصوبه دولت ابلاغ می‌شود.

فرزین در پایان تاکید کرد: هر تعرفه‌ای که قرار باشد از مردم یا بیمه شدگان دریافت شود و یا مراکز درمانی بر آن اقدام کنند، باید مصوب شورای عالی بیمه و هیئت دولت را داشته باشد. بیمه سلامت نیز بر اساس وظیفه نظارتی که دارد، بر هر آنچه که به عنوان تعرفه قانونی توسط وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه ابلاغ می‌شود، نظارت خواهد داشت. بنابراین بیمه شده باید وجهی را که برای آن مصوبه وجود دارد، بپردازد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha