عضو شورای عالی نظام پرستاری، با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی در بخش دولتی بعد از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت هنوز به استاندارد سازی نیروی انسانی مورد نیاز در نظام سلامت توجه نکرده است.

آسیب های طرح تحول سلامت بر دوش پرستاران

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری، با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی در بخش دولتی بعد از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت هنوز به استاندارد سازی نیروی انسانی مورد نیاز در نظام سلامت توجه نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز، رضا دالایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت با بودجه فراوان و سر و صدای زیاد توسط دولت در حال اجرا است ، گفت:  با وجود چندین سال اجرای طرح تحول سلامت هنوز دولت و وزارت بهداشت به بحث نیروی انسانی در اجرای این طرح اهمیت نمی دهند وبا وجودی هزینه‌های زیادی که برای ساخت ساز و تجهیزات انجام شده است و هنوز هیچ برنامه ای برای استاندارد سازی نیروی انسانی صورت نگرفته است .

وی با بیان این که با اجرای طرح تحول ، مراجعات به بیمارستانها و بخصوص مراکز دولتی افزایش یافته است ، اظهار داشت:  با توجه به عدم استخدام نیروهای لازم متاسفانه اکثر پرستاران دچار فرسودگی شغلی شدند و دنبال بازنشستگی پیش از موعد هستند ویا در فکر مهاجرت به خارج از کشور هستند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: هر سال در موقع نوشتن بودجه جلسات متعدد در مورد استخدام و تعرفه گذاری توسط وزارت بهداشت ،سازمان برنامه بودجه و مجلس برگزار میگردد ولی در نهایت هنگام ارائه و تصویب بودجه تمام این موارد حذف می شوند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز پرستار شایسته است دولت ومقامات ارشد دخیل در سلامت بجای برگزاری جشن های نمادین روز پرستار، با تخصیص بودجه های لازم ،درجهت استاندارد سازی نیروی انسانی پرستاری از طریق جذب نیروهای کارشناسی اقدامات عملی را انجام دهند تا فشار کاری پرستاران کاهش پیدا کنند.

دالایی افزود: هم چنین توقع میرود با تصویب بودجه لازم جهت اجرای قانون بر زمین مانده تعرفه گذاری،بتوانیم عدالت پرداخت را در سیستم درمان و پرستاری را ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha