یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 260349

رزماری گیاهی همیشه سبز با برگ سوزنی شکل و گل‌های بنفش و نقره‌‌ای است که از گیاهان دارویی پرخاصیت به‌شمار می‌آید و به خاطر رایحه و طعم قوی آن به‌عنوان ادویه در پخت و پز استفاده می‌شود. همچنین به‌عنوان داروی بسیارعالی برای پوست و بویژه مو مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد.

از رزماری برای زیبایی تان استفاده کنید

سلامت نیوز: رزماری گیاهی همیشه سبز با برگ سوزنی شکل و گل‌های بنفش و نقره‌‌ای است که از گیاهان دارویی پرخاصیت به‌شمار می‌آید و به خاطر رایحه و طعم قوی آن به‌عنوان ادویه در پخت و پز استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو،  همچنین به‌عنوان داروی بسیارعالی برای پوست و بویژه مو مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد.

درمان سفیدی مو:
روغن رزماری با تغذیه موها برای جلوگیری و درمان سفیدی مو استفاده می‌شود، برای دو هفته موها را با ترکیب روغن رزماری و روغن نارگیل ماساژ دهید و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

ضد پیری
آنتی اکسیدان‌های موجود در رزماری از آسیب‌های پوستی جلوگیری کرده و با مبارزه با رادیکال‌های آزاد از بروز چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین رزماری منبع خوب آهن، کلسیم و ویتامین B6 است که از کلاژن پوست محافظت و پوست را زیبا و سالم نگه می‌دارد. رزماری سبب پاکسازی و سم زدایی از پوست‌های چرب و مستعد به آکنه خواهد شد.


درمانی برای موهای کم پشت
گیاه رزماری دارای خواص متعددی است اما تأثیر این گیاه بر رشد موها بسیار حائز اهمیت است .بنابراین افرادی که دچار ریزش مو هستند می‌توانند برای تقویت موهای خود از گیاه رزماری استفاده کنند. این گیاه دارای خواص متعددی مانند بهبود هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی و بهبود گردش خون است و می‌تواند درغذا‌رسانی به مو‌ها کمک‌کننده باشد. افرادی که کف سرشان را با رزماری به طور روزانه و به مدت چند ماه ماساژ دهند شاهد رشد قابل‌توجه موهایشان خواهند بود.

روغن رزماری برای ابرو و مژه
روغن رزماری یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن ابروها و مژه‌ها است که موجب تقویت فولیکول مو شده و با افزایش گردش خون در ابرو و مژه باعث پرپشت شدن آنها می‌شود. البته مواظب باشید که این روغن به درون چشم نریزد و همیشه قبل از استفاده هر محصول پوستی آن را کمی روی دستتان امتحان کنید که حساسیت نداشته باشید.

تقویت‌کننده و دوست مو
مصرف رزماری باعث تحریک و تقویت فولیکول‌های مو شده، خون‌رسانی به پوست سر را بهبود می‌بخشد و موها را ضخیم می‌کند. برای تقویت موها از چای برگ رزماری برای شستن موها استفاده کنید. خاصیت ضدقارچی رزماری با عفونت‌های پوست سر مبارزه کرده و از ریزش مو و لکه‌های طاسی جلوگیری می‌کند. همچنین شستن موها با رزماری در درمان شوره سر، سوزش پوست سر و خارش پوست سر مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha