کودکانی که از صفحه نمایش گوشی های هوشمند و تبلت برای هفت ساعت یا بیشتر در روز استفاده می کنند، قشر مغز آنها قبل از موعد نابود می شود. این کودکان در معرض خطر ابتلا به تضعبف حافظه، مهارت های ادراک و توانایی های شناختی هستند.

خطر کاهش ضریب هوشی در انتظار کودکان موبایل به دست

سلامت نیوز: کودکانی که از صفحه نمایش گوشی های هوشمند و تبلت برای هفت ساعت یا بیشتر در روز استفاده می کنند، قشر مغز آنها قبل از موعد نابود می شود. این کودکان در معرض خطر ابتلا به تضعبف حافظه، مهارت های ادراک و توانایی های شناختی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، فن آوری های مدرن مانند گوشی های هوشمند، قرص ها و بازی های ویدئویی به لحاظ جسمی مغز کودکان را تغییر می هد. محققان یافته های اولیه را با اسکن مغزهای ۴۵۰۰ کودک انجام دادند. آنها طی بیش از یک دهه، بیش از ۱۱،۰۰۰ کودک نه تا ده ساله را مورد مطالعه قرار دادند. مدت زمان نمایش صفحات گوشی های هوشمند بر روی رشد عاطفی و سلامت روانی تاثیر می گذارد.

کودکانی که بیش از دو ساعت زمان صرف دیدن صفحه نمایش های هوشمند می کنند نمرات کمتری را در آزمون های تفکر و زبان کسب می کنند. مغز بچه هایی که زمان زیادی را صرف تماشای صفحه نمایش می کنند نشان می دهد که قشر مغزی آنها از قبل از زایمان نازک تر می شود.

مطالعات دانشمندان نشان می دهد که بین ضخامت قشر مغز و نمره IQ رابطه مستقیمی وجود دارد. قشر مغز پس از سن پنج یا شش سالگی به عنوان بخشی از روند پیری طبیعی شروع به نازک تر شدن می کند. افرادی که افزایش قابل توجهی در  IQدارند قشر مغزشان نازک نیست و افرادی که IQ پایینی دارند کاهش قابل توجهی در قشر مغز دارند.

یافته ها نشان می دهد نوجوانانی که به گوشی های هوشمند وابسته اند به احتمال بیشتر از اختلالات روحی و روانی، از جمله افسردگی و اضطراب رنج می برند.

منبع: www.dailymail.co.uk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha