محققان عنوان می کنند یک رابطه احتمالی بین آلرژی غذایی و عود مجدد بیماری ام اس وجود دارد.

ارتباط آلرژی غذایی با عود مجدد بیماری ام اس

سلامت نیوز: محققان عنوان می کنند یک رابطه احتمالی بین آلرژی غذایی و عود مجدد بیماری ام اس وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر «تانوجا چیتنیس»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان بیریگام و زنان بوستون، در این باره می گوید: «یافته های ما بیانگر این مطلب است که بیماران مبتلا به ام اس که آلرژی هم دارند در مقایسه با بیماران فاقد آلرژی، دارای بیماری فعال تری هستند و این تاثیر ناشی از آلرژی های غذایی است.»

بیماری ام اس، بیماری سیستم عصبی مرکزی است که می تواند بر تعادل و حرکت تاثیر گذارد. هنوز دقیقا مشخص نیست که چگونه آلرژی غذایی موجب تشدید بیماری ام اس می شود. اما محققان معتقدند آلرژی های غذایی می توانند موجب تشدید التهاب مرتبط با بیماری ام اس شوند.

آلرژی ها موجب تغییر باکتری های روده می شوند. این باکتری ها می توانند مواد شیمیایی را تولید کنند که بر سیستم اعصاب مرکزی تاثیر می گذارند.

این مطالعه شامل بیش از ۱۳۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در آمریکا بود. شرکت کنندگان جزئیاتی در مورد غذا، دارو یا آلرژی های محیطی و علائم آن را بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ گزارش کرده بودند. بیش از ۹۰۰ بیمار به یک یا چند چیز آلرژی داشتند درحالیکه بقیه هیچ نوع آلرژی شناخته شده ای نداشتند.

از بین بیماران مبتلا به آلرژی، حدود ۶۰۰ نفرشان مبتلا به آلرژی زیست محیطی نظیر آلرژی به گرده ها، گردوغبار، چمن یا حیوان خانگی بودند. بیش از ۲۰۰ نفر مبتلا به آلرژی غذایی و نزدیک به ۶۰۰ نفر مبتلا به آلرژی به برخی داروهای تجویزی بودند.

محققان این افراد را به مدت میانگین ۱۶ سال تحت نظر داشتند. آنها دریافتند آلرژی غذایی در مقایسه با سایر آلرژی ها، ریسک تشدید بیماری ام اس را تا ۲۷ برابر بیشتر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha