دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 260969

آیا می‌دانستید کلیه‌های شما مسئول حذف زوائد از بدن شما هستند؟

با ۹ شستشودهنده کلیه آشنا شوید

سلامت نیوز: آیا می‌دانستید کلیه‌های شما مسئول حذف زوائد از بدن شما هستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، اگر فشارخون بالا، دیابت و یا سخت شدن سرخرگ داشته باشید، ممکن است به بیماری کلیوی مبتلا شوید. بنابراین باید کاری کنید که جلوی وقوع و توسعه این بیماری گرفته شود.

بیماری کلیه تهدیدکننده زندگی است و باید کاری کرد که آن‌ها را پاکیزه کنیم. البته قرار نیست جارو برداشته و آن را تمیز کنیم؛ بلکه 9 پاک‌کننده وجود دارد که می‌تواند در سالم نگه‌داشتن کلیه به ما کمک کنند که در زیر آن‌ها را مرور می‌کنیم.

- خوردن برگ سبزی حاوی ویتامین سی، کا و فیبر ضمن اینکه فشارخون را پایین آورده، قند خود را نیز متعادل می‌کند. برگ ترب و خُرفه می‌تواند کارساز بوده و کلیه را تصفیه کنند.

- آب زغال‌اخته می‌تواند دوای طبیعی خوبی برای کلیه‌ها باشد. ضمن اینکه عفونت ادراری را در بدن می‌کشد. سنگ کلیه از نوع اگزالات را از بین می‌برد و البته بهتر است این میوه را بدون افزودنی و به‌صورت خالص مصرف کنید.

-زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین ضدالتهاب بوده و برای کلیه و نابودی سنگ‌های کلیه مفید است. آن را به غذای روزانه خود بیفزایید.

-سیب پر از فیبر بوده و سم را جذب می‌کند. التهاب را کم کرده و برای دستگاه گوارش خوب است. برخی مردم می‌گویند روزی یک سیب بخور و دکتر نرو!

-سیر را در رژیم غذایی خود وارد کنید تا سموم و التهاب را در بدن مدیریت کند.سیر آلیسین دارد و خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی‌ای دارد.

-برگ‌های گل قاصدک (در طب سنتی به آن طرخشقون می‌گویند) حاوی فلانوئید بوده و کلیه‌ها را پاک می‌کند. به‌صورت دم‌نوش بخورید تا فشارخون را نیز پایین بیاورد. (ضد استرس هم هست)

-روغن‌زیتون مزایای زیادی دارد اما برای کلیه‌ها نیز مفید تشخیص داده‌شده است. ضمن کاهش کلسترول، درد سنگ کلیه را کم کرده و ضدالتهاب است.

-آب‌لیموی طبیعی نه‌تنها کلیه‌ها را تمیز می‌کند، بلکه ایجاد سنگ را نیز در کلیه متوقف می‌کند.

-زنجفیل را به‌صورت پودر و یا ادویه بکار ببرید که ضمن اینکه ضد تهوع است، اشتها را خوب کرده و به کاهش التهاب کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha