تحقیقات جدید نشان می دهند که تاثیر MS در افرادی که دارای آلرژی غذایی هستند دو برابر بیشتر است. MS یک بیماری غیر قابل پیش بینی و دراز مدت است که بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) تاثیر می گذارد که شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می شود.

احتمال بروز MS در افراد مبتلا به آلرژی غذایی بیشتر است

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهند که تاثیر MS در افرادی که دارای آلرژی غذایی هستند دو برابر بیشتر است. MS یک بیماری غیر قابل پیش بینی و دراز مدت است که بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) تاثیر می گذارد که شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، MS یک بیماری خود ایمنی است، یعنی یک سیستم ایمنی که حملات التهابی را به عنوان یک تهدید به بافت های سالم هدایت می کند. در مورد MS، حملات التهابی باعث آسیب به پوشش میلین چربی میشود که فیبرهای عصبی و سیگنالهای الکتریکی آنها را حمل می کند. حملات همچنین می توانند به خود سلول های عصبی و سلول هایی که میلین را ایجاد می کنند آسیب برساند. علائم MS می تواند ادامه یابد و به تدریج بدتر شود، یا اینکه شخص می تواند با این بیماری بجنگند. علائم MS بسته به میزان و مکان آسیب CNS می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد.

پزشکان چهار نوع اصلی MS را تشخیص می دهند که طبق الگو و شدت علائم انواع مختلفی دارد. سازمان های MS معتقدند که حدود ۲٫۳ میلیون نفر در سراسر جهان با این بیماری زندگی می کنند.

با توجه به تحقیقات انجام شده آلرژی ها ممکن است باعث التهاب در MS شوند و این ممکن است با عوامل ژنتیکی که در بیماری MS و سایر بیماری های خود ایمنی بصورت مشترک وجود دارد مرتبط باشد.

یکی دیگر از توضیحات اینست که آلرژی غذایی با تاثیر بر روی باکتری های روده، ممکن است مواد شیمیایی را که بر CNS تاثیر می گذارند تغییر دهد. بصورت خلاصه باید گفت که بیماران MS مبتلا به آلرژی دارای بیماری فعال تری نسبت به کسانی که آلرژی ندارند هستند که این اثر از طریق آلرژی های غذایی هدایت می شود.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha