بیش از ۲۰ روز از استعفای رئیس سازمان نظام پزشکی می‌گذرد و اکنون گمانه‌زنی ها برای انتخاب رئیس جدید سازمان 62 ساله قوت گرفته است.

ماراتن پزشکان برای کسب کرسی ریاست سازمان نظام پزشکی

سلامت نیوز: بیش از ۲۰ روز از استعفای رئیس سازمان نظام پزشکی می‌گذرد و اکنون گمانه‌زنی ها برای انتخاب رئیس جدید سازمان 62 ساله قوت گرفته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل، از فارس، ۲۰ روز از استعفای ایرج فاضل، رئیس سازمان نظام پزشکی می‌گذرد و هنوز رئیس جدید سازمان انتخاب نشده است. در نبود ایرج فاضل، محمدرضا ظفرقندی، رئیس شورای عالی نظام پزشکی، مسئولیت‌ سرپرستی سازمان را قبول کرده است.

محمدرضا ظفرقندی رئیس شورای عالی نظام  پزشکی که در دوره‌های قبلی یکی از روسای سازمان نظام پزشکی بوده، اکنون سرپرست سازمان خواهد بود تا انتخابات مجمع نظام پزشکی برگزار شود و انتخاب رئیس کل طی روند انتخابات صورت گیرد. برخی شایعات از ظفرقندی به عنوان گزینه احتمالی ریاست سازمان حکایت داشت اما اخبار رسیده حاکی از آن است که ظفرقندی پیش از این از رقابت کناره ‌گیری کرده است.

شنیده‌ها همچنین نشان از تلاش افرادی همچون گل‌علیزاده، پیوندی،‌کامیابی، ایدنی، آقازاده و عزیزی در این انتخابات دارد. البته در بین همه این گزینه‌ها عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان عزم بیشتری برای این انتخاب دارد و رسما با اعضای مجمع نظام پزشکی گفت‌وگوها و مذاکراتی داشته است.

عزیزی از بین گزینه‌ها کاندیدای اصلی و قطعی در این انتخابات خواهد بود و در زمان انتخاب زالی نیز رقیب وی به عنوان کاندیدای رئیس سازمان نظام پزشکی بود که با شکست وی همراه شد.

این درحالی است که عزیزی هم اکنون به عنوان نماینده مجلس مشغول به خدمت است وعملا مجلس دو روز در هفته صحن علنی دارد و نماینده‌ها دور روز دیگر را باید در حوزه انتخابیه خود فعال باشند، حال سوال اینجاست، با توجه به اینکه بیش از یک سال دیگر تا پایان این دوره مجلس باقی مانده است، عزیزی قرار است چه کاری و در چه زمانی برای صنف پزشکی کشور انجام دهد. حال آنکه این دوره ریاست سازمان تنها نزدیک به سه سال طول خواهد کشید.

عباس کامیابی، رئیس انجمن پزشکان عمومی پس از عزیزی از گزینه‌های احتمالی است. رئیس انجمن پزشکان عمومی در زمان زالی تلاش کرد تا معاونت پزشکان عمومی را با مسئولیت خودش ایجاد کند ولی با مخالفت برخی اعضای شورای عالی وقت این موضوع ناکام ماند ولی طی هفته‌های گذشته اداره امور طب عمومی در چارت سازمان گنجانده شد.

علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر که همزمان رئیس سازمان نظام پزشکی تهران است از گزینه‌های مطرح شده است.

 انتخاب رئیس کل طی روند انتخابات باید حداکثر تا 70 روز دیگر انجام شود البته حسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی چند روز پیش اعلام کرد:جلسه مجمع عمومی برای تعیین رئیس جدید سازمان نظام پزشکی تا اواخر دی ماه تشکیل خواهد شد.حالا باید دید اعضای مجمع چه کسی را به عنوان رئیس انتخاب خواهند کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha