گویا باندی در دل دولت تدبیر بوحود آمده تا با بی تدبیری در شرایطی که گرانی ها و مشکلات اقتصادی کمر مردم را خم کرده تیر خلاص را به تدبیر دولت شلیک کند.ایا رئیس جمهور تن به این باند بازی میدهد؟

پذیرش استعفای دکتر هاشمی تیر خلاص به تدبیر دولت

سلامت نیوز: خبر استعفای وزیر بهداشت که برخی او را شاگرد اول کابینه مینامیدند به دلیل کاهش بودجه بیمه سلامت  به نظام سلامت کشور شوک وارد کرد.

به گزارش سلامت نیوز بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی سعی در پنهان کاری این استغفا کردند و عدم حضور وزیر در جلسات را به سرماخوردگی ربط دادند.

اما گویا موضوع فراتر از اینهاست.موضوعی که وزیر بهداشت را به استعفا کشانده بغرنج تر از این است که عدم حضورش در جلسات هیئت دولت را به سرماخوردگی ربط داد.

آینده ای که او با وجود چنین بودجه ای  مقابل نظام سلامت میبیند مسلما از آن چیزی که هرکس دیگری میبیند تیره و تارتر است . آینده ای که او را به استعفا کشانده تا شاید در مقابل صدماتی که فقط و فقط به مردم میرسد حرفی برای گفتن داشته باشد  چرا که این روزها با وجود فضای مجازی مردم متوجه حضور برخی از مسئولین در کشورهای پیشرفته برای انجام درمان شده اند .

آنها که نیازی به طرح تحول سلامت ندارند این مردم هستند که آسیب میبینند.  مردمی که به بیمارستان مراجعه میکنند پولی برای پرداخت هزینه درمان ندارند و روزبه روز فقیرتر میشوند.

اتفاقی که در دولت قبل افتاد و عده کثیری از مردم به دلیل نداشتن هزینه های درمان زیر خط فقر رفتند.

هر چند سلامت نیوز از ابتدای کار جدی ترین منتقد طرح تحول سلامت بود و خواستار بازنگری در اجرای برخی از قسمتهای آن  بود و همچنان هم میگوید باید چگونگی هزینه کرد بودجه ها در طرح تحول سلامت مشخص شود و دکتر هاشمی است که باید در این میان پاسخگو باشد و همچنین اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی هم باید مشخص کنند که نحوه تخصیص بودجه ها با نظام سلامت و بیمه ای کشور بر کدام مبنا صورت گرفته .

مجلس جای دفاع از حقوق مردم است و این نیست که آزمون و خطا کنند و حالا که کشور با وجود تحریمها در شرایط خوبی بسر نمیبرد با دادن آدرس غلط به مردم یک وزیر را به استعفا بکشانند و سرنوشت مهم ترین وزارت خانه را در  دست سرپرست بگذارند . 

  حالا که حسن روحانی با چالش های جدی در اداره کشور روبرو است و بسیاری مسائل حل نشده وجود دارد بهتر است چالش جدیدی به آن اضافه نکند و با گذاشتن سرپرست در وزارت بهداشت شرایط نظام سلامت را از این که هست بغرنج تر نکند چرا که بدون حسن هاشمی آسمان نظام سلامت کشور تیره تر از همینی که هست میشود.

گویا باندی در دل دولت تدبیر بوحود آمده تا با بی تدبیری در شرایطی که گرانی ها و مشکلات اقتصادی کمر مردم را خم کرده تیر خلاص را به تدبیر دولت شلیک کند.ایا رئیس جمهور تن به این باند بازی میدهد؟   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha