سلامت نیوز :معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: ساخت و ساز بیمارستان از سال گذشته در اصفهان با شتاب خوبی پیش رفته است.

مصطفی رحیمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیمارستان سازی پروژه دقیق و حساسی است كه برخی در دل بیمارستان‌های كنونی و در قالب طرح توسعه بیمارستان‌ها در حال ساخت است و نسبت به زمانی كه یك زمین صاف برای ساخت بیمارستان اختصاص داده می‌شود، كار سخت‌تر و كندتر پیش می‌رود.
وی با اشاره به اینكه قبول ندارم كه روند پروژه‌های بیمارستان سازی به كندی پیش می‌رود، بیان داشت: از آنجایی كه علاوه بر وزارت بهداشت، وزارت مسكن و شهرسازی هم در ساخت بیمارستان سهیم است و هر یك از این وزارتخانه‌ها، مشكلات خاص خود را در زمینه بیمارستان‌سازی دارند به همین خاطر روند طولانی را برای ساخت بیمارستان می‌طلبد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی اصفهان عنوان كرد: متولی بخش اعظمی از ساخت و ساز بیمارستان‌ها وزارت مسكن و شهرسازی است مثل بیمارستان نجف‌آباد، چادگان و دهاقان كه روند تكمیل پروژه‌ها در اختیار این ارگان قرار دارد.
وی ادامه داد: سیاست‌های حاكم بر درمان بسیار شناور و مواج است كه این مسئله و مباحث اعتباری و مالی از مواردی به شمار می‌رود كه در روند ساخت و ساز بیمارستان بی‌تاثیر نیست و به عنوان مثال طرح توسعه بیمارستان عیسی بن مریم كه بعد از مدت‌ها مسكوت ماندن از سال گذشته روند ساخت و ساز آن آغاز شد.
رحیمی از ساخت شش بیمارستان حوزه دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در سال جاری خبر داد و افزود: این بیمارستان‌ها در راستای حل مشكل كمبود فضایی درمانی در شهرهای كمتر توسعه یافته مثل خور و بیابانك، دهاقان، چادگان، كلیشاد، نجف‌آباد و خمینی‌شهر ساخته می‌شود.
وی تصریح كرد: طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله كاشانی، نور، علی‌اصغر و عیسی بن مریم در كنار ساخت و ساز بیمارستان‌ها، اهمیت بالایی برای دانشگاه‌های علوم پزشكی دارد حالی كه در سال‌های گذشته میزان اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به دانشگاه كاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha