چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 261629

یک متخصص مسائل ژئومورفولوژی گفت: درتهران به‌دلیل ساخت‌وساز‌های سیاست‌گذاری نشده و غیرهدفمند آسیب‌های ناشی از اقدامات انجام شده به زمین کم نیست و شاید بتوان گفت که هوا به‌دلیل ماهیت سیالیتی که دارد می‌تواند آلودگی‌ها را جابه‌جا یا از بین ببرد، اما درخصوص زمین این‌گونه نیست.

حفر زمین و بروز فرونشست

سلامت نیوز:یک متخصص مسائل ژئومورفولوژی گفت: درتهران به‌دلیل ساخت‌وساز‌های سیاست‌گذاری نشده و غیرهدفمند آسیب‌های ناشی از اقدامات انجام شده به زمین کم نیست و شاید بتوان گفت که هوا به‌دلیل ماهیت سیالیتی که دارد می‌تواند آلودگی‌ها را جابه‌جا یا از بین ببرد، اما درخصوص زمین این‌گونه نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل تابناک زمین نقطه پایدار هر اقدامی است و اگر به این مهم پی‌ببریم، از هر اقدام نسنجیده یعنی از هرگونه باربرداری و بارگذاری غیراصولی دوری خواهیم کرد.

ابراهیم مقیمی افزود: در چند دهه گذشته بیل‌های مکانیکی با بازوان سه متری برای خاک‌برداری وجود داشت و امروزه با پیشرفت فناوری این بیل‌های مکانیکی دارای بازوی بیش از بیست متری، مشغول حفر زمین هستند.

از طرفی امروزه ابزارآلات و ماشین‌های پیچیده‌ای نیز وجود دارند که بارگذاری را به سرعت و در زمان کمی انجام می‌دهند که در نهایت می‌توانیم شاهد حضور بلندمرتبه‌ها در تمام شهر‌های ایران باشیم.

 به‌گفته او موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، ارزش افزوده زمین است. درحقیقت ارزش افزوده زمین ما را به سمت بلندمرتبه‌سازی و تعمیق‌سازه‌ها یا بارگذاری سازه‌ها در عمق هدایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha