یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

از هر 200 نفر جمعیت کشور یک نفر به بیماری صرع مبتلا است. دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با بیان این موضوع می‌گوید: صرع یک اختلال عصبی متناوب است که به دلایل مختلف و در سنین متفاوت بروز می‌کند.

سلامت نیوز:از هر 200 نفر جمعیت کشور یک نفر به بیماری صرع مبتلا است. دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با بیان این موضوع به «ایران» می‌گوید: صرع یک اختلال عصبی متناوب است که به دلایل مختلف و در سنین متفاوت بروز می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،تومورهای مغزی، وقوع سکته، بیماری‌هایی نظیر ام‌اس و سوء مصرف دارو و الکل نمونه‌ای از عوامل ایجاد این بیماری محسوب می‌شود. دکترمرجان اسداللهی می‌افزاید: تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد، اختلالات روحی و روانی و وسواس شدید نیز می‌توانند به بروز تشنج منجر شوند. درواقع در این شرایط علت مغزی در بروز صرع وجود ندارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح می‌کند: حدود یک سوم بیماران مبتلا به صرع نسبت به درمان دارویی مقاوم هستند. تحقیقات نشان داده مشکلات روحی یا وسواس شدید در حدود 30 درصد این بیماران باعث تشنج می‌شود. در حالی که در گذشته این موضوع مورد بررسی قرار نمی‌گرفت. دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع خاطرنشان می‌کند: مشکل تعدادی از مبتلایان به صرع مقاوم با جراحی برطرف می شود ولی پیگیری‌های لازم در این زمینه ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha