دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 261956

امروزه انسان بیشتر از هرزمانی از مواد پلاستیکی ساخته‌شده از نفت استفاده می‌کند که درنتیجه آن، محیط‌زیست آسیبی جدی می‌بیند. متأسفانه مشخص نیست که ما چگونه و چه هنگام به این ورطه فراگیر مصرف پلاستیک افتاده‌ایم.

اعتیاد انسان به پلاستیک بحرانی شده است

سلامت نیوز:امروزه انسان بیشتر از هرزمانی از مواد پلاستیکی ساخته‌شده از نفت استفاده می‌کند که درنتیجه آن، محیط‌زیست آسیبی جدی می‌بیند. متأسفانه مشخص نیست که ما چگونه و چه هنگام به این ورطه فراگیر مصرف پلاستیک افتاده‌ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی سلام ،هم اکنون بشریت با ترکیبی از راه‌حل‌های بالقوه برای حل بحران پلاستیک مواجه است. متأسفانه با وجودتمامی این ها، هنوز هم تأکید بر راه‌حل‌های سنتی یعنی بازیافت پلاستیک است که همین راهکار هم به‌طور ناقص انجام می‌شود.هرساله بیش از 300 میلیون تن مواد پلاستیکی جدید ساخته می‌شود که بیش از 80 میلیون تن از این میزان را محصولات بسته‌بندی پلاستیکی تشکیل می دهد و ۳۰ درصد از آن، به‌سرعت به زباله تبدیل و در طبیعت انباشته می شود و این مسئله زمانی اهمیت دارد که بدانیم تنها کمتر از ۲۰ درصد زباله‌های پلاستیکی جهانی بازیافت و بقیه به محل دفن زباله‌ها یا مراکز زباله‌سوزی فرستاده می‌شود.
اگر پلاستیک‌هایی که همه‌روزه استفاده می‌کنیم، بدون برجا گذاشتن تأثیرات بلندمدت از بین برود و تجزیه شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ این موضوع ازنظر علمی امکان‌پذیر است و باید درباره آن بیشتر تحقیق کرد.


چند وقت قبل، خبر مهمی در دنیای اینترنت منتشر شد که بر اساس آن، یک گروه بین‌المللی از دانشمندان موفق به کشف نوعی آنزیم پلاستیک خوار شده اند.
به گزارش عصر ایران،  این آنزیم که دارای کارایی بسیار سریع و مؤثری بود، به‌طور تصادفی کشف شد. البته در این مطالعات،توسط آنزیم فوق، پلاستیک به‌طور کامل محو نشد اما این کشف را می‌توان یک پیشرفت بزرگ محسوب کرد زیرا با توجه به میزان زیاد زباله‌های پلاستیکی که ما با آن برخورد می‌کنیم، به‌سرعت و مقیاس بالایی برای حل مشکل نیاز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha