عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گسترش توریست درمانی و گردشگری سلامت علاوه بر بیمارستان‌‌های مجهز و پزشکان مجرب به فرهنگ پذیرش توریست نیز نیاز دارد.

توسعه توریست درمانی در گرو بهبود زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گسترش توریست درمانی و گردشگری سلامت علاوه بر بیمارستان‌‌های مجهز و پزشکان مجرب به فرهنگ پذیرش توریست نیز نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت،یعقوب شیویاری  در رابطه با وضعیت توریست درمانی در کشور گفت: توریست درمانی یا به عبارت دیگر گردشگری پزشکی سفری است که با هدف درمان در کشور مقصد انجام می‌شود و یکی از نیازهای جوامع امروزی است  و همه افراد می‌توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

توسعه توریست درمانی در گرو بهبود زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برای توسعه و گسترش توریست درمانی و خدمات گردشگری سلامت زیر ساخت‌های مناسبی از لحاظ اجتماعی و فرهنگی نداریم. ما علاوه بر بیمارستان‌‌های مجهز و پزشکان مجرب به فرهنگ پذیرش توریست نیز نیاز داریم. فردی که برای درمان و دریافت خدمات پزشکی وارد کشور می‌شود با افراد مختلفی معاشرت خواهدکرد، لذا باید  همه افراد جامعه فرهنگ و نحوه درست برخورد با توریست را آموزش ببینند. 

توریست درمانی باید همانند یک صنعت مهم برای کشور شناخته شود

وی با بیان اینکه توریست درمانی باید همانند یک صنعت و منبع درآمد برای کشور شناخته شود تصریح کرد: برای تقویت توریست درمانی باید زیر ساخت های فرهنگی کشور را تقویت کنیم، چراکه برخورد ‌های ناصحیح توریست درمانی و گردشگری سلامت را نابود می‌کند.

عدم توجه به توسعه گردشگری سلامت ظرفیت‌های کشور را هدر می‌دهد

 شیویاری تصریح کرد: در گذشته بسیاری از مردم کشور آذربایجان برای درمان به بیماستان‌های تبریز مراجعه و خدمات بسیار خوبی نیز دریافت می‌کردند. اما به مرور زمان کشورهای دیگری که در زمینه توریست درمانی و گردشگری سلامت فعالیت می‌کردند، در داخل کشور آذربایجان بیمارستان‌های مجهز با کادر مجربی احداث کردند، بنابر این ورود مردم از آذربایجان به ایران بسیار کاهش پیدا کرد. متاسفانه عدم توجه به توسعه گردشگری سلامت بسیاری از ظرفیت های کشور را هدر خواهد دارد.

گردشگری سلامت یکی از ضرورت‌های دنیا کنونی است

شیویاری اظهار کرد: به عقیده بنده ضرورت تقویت گردشگری سلامت در ایران احساس شده و  فعالیت‌های آن در تبریز، اصفهان، شیراز و تهران به صورت جزیره ای آغاز شده است و ضعف های بسیاری در آن وجود دارد. توریست درمانی و گردشگری سلامت یکی از ضرورت‌های دنیا کنونی است و توسعه آن باید در برنامه های وزارت بهداشت و درمان کشور لحاظ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای در پایان با اشاره به تاثیر توریست درمانی بر توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور گفت: بی تردید افزایش ورود توریست به کشور شاخص‌های  بهداشتی و درمانی را توسعه می‌بخشد، از طرفی احداث بیمارستانهای مجهز مورد استفاده همه مردم قرار خواهد گرفت. این موضوع باعث می‌شود استاندارهای  بهداشتی و درمانی کشور به مرور زمان ارتقاء پیدا کند. /


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha