چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 262626

خشکی چشم شایع ترین عارضه چشمی در فصل سرماست که برای پیشگیری و درمان آن می توان از روش بخور دادن با آب ساده در منزل یا محل کار استفاده کرد.

خشکی چشم را با بخور رفع کنید

سلامت نیوز:خشکی چشم شایع ترین عارضه چشمی در فصل سرماست که برای پیشگیری و درمان آن می توان از روش بخور دادن با آب ساده در منزل یا محل کار استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی سلام ،مینا امین پور، چشم پزشک، در این باره می گوید: سیستم گرمایش خانگی یا سیستم های موجود در محل کار، چشم‌ها را خشک می کند و استفاده از دستگاه بخور کمک می‌کند هوای محیط مرطوب بماند.

قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و باد سرد وهمچنین مطالعه‌ مداوم، تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه، باعث خشکی چشم ها می شود؛ در چنین شرایطی می توان با استراحت دادن به چشم ها و بخور دادن، رطوبت چشم را بازیابی کرد.

خشکی چشم، سلول‌های سطح قرنیه  را خشک  می کند و این سلول ها به تدریج کنده می شود و زیر آن ها زخم به وجود می آید، در نهایت اضافه شدن میکروب به این زخم‌ها، عفونی شدن آن ها را به دنبال دارد.

افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) هستند و کسانی که پیوند مغز استخوان انجام داده و رادیوتراپی شده‌اند، اگر دچار خشکی چشم شوند، باید به پزشک مراجعه کنند.

استفاده از قطره اشک مصنوعی به درمان خشکی چشم کمک می کند و عینک های محافظ در روزهایی که وزش باد زیاد است نیز می تواند تا حدی مانع از این عارضه شود.


افرادی که دچار خشکی چشم هستند، بهتر است همیشه قطره اشک مصنوعی همراه خود داشته باشند و هر زمان احساس کردند شیء خارجی در چشم‌ آن هاست یا زمانی که احساس سوزش کردند، چند قطره از آن را در چشم‌ها بریزند.

اشک مصنوعی، یکی از بهترین و بی ‌ضررترین داروها برای مقابله با خشکی چشم است.پلک‌ زدن نیز یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از خشکی چشم‌هاست، زمانی که فرد به دلیل مشغله زیاد فراموش می کند به اندازه کافی پلک بزند، توان چشم‌هایش برای ترشح اشک، کاهش می یابد.مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای آبکی هم می‌تواند نیاز بدن به مایعات را تا حدودی رفع کند و مانع خشک ‌شدن چشم‌ها شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha