چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 262652

نتایج تحقیقات اخیر محققان بلژیکی به طور واضحی نشان می دهد که ورزش، قبل از اصلی ‌ترین وعده‌ غذایی روز، یعنی صبحانه، بر کاهش وزن تاثیرگذار است. اگرچه صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و ورزش نیز منجر به تقویت خلق و خوی، بهبود عملکرد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، اما انجام فعالیت بدنی قبل از وعده صبحانه، فواید سلامتی بسیار بیشتری دارد.

ورزش قبل از صبحانه، لاغرتان میکند

سلامت نیوز:نتایج تحقیقات اخیر  محققان بلژیکی به طور واضحی نشان می دهد که ورزش، قبل از اصلی ‌ترین وعده‌ غذایی روز، یعنی صبحانه، بر کاهش وزن تاثیرگذار است. اگرچه صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و ورزش نیز منجر به تقویت خلق و خوی، بهبود عملکرد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، اما انجام فعالیت بدنی قبل از وعده صبحانه، فواید سلامتی بسیار بیشتری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،کارشناسان انجام ورزش قبل از شروع وعده صبحانه را به خاطر ۱۸ دلیل سلامتی توصیه کرده اند:

حفظ سلامت پوست: اینطور ثابت شده کسانی که ورزش را در اوایل صبح به صورت ناشتا انجام می دهند، کمتر دچار شرایط پوستی از جمله جوش و آکنه در مقایسه با دیگران می شوند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال: سرطان کولورکتال دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است و این در حالی است که انجام ورزش صبحگاهی می تواند با افزایش سطح ویتامین دی، منجر به کاهش خطر ابتلا به این سرطان شود.

کاهش خطر ابتلا به زوال عقل: تحقیقات انجام شده در دانشگاه مونستر نشان می دهد که ورزش باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بهبود جریان خون به مغز می شود. ضمن این که عاملی برای کاهش التهاب نیز هست.

کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان: ورزش صبحگاهی شانس زنده ماندن را در مردان و زنان مبتلا به سرطان های مرگبار افزایش می دهد. ضمن این که شانس ابتلا به این نوع سرطان ها را نیز کمتر می کند. شواهد نشان می دهد ورزش زیر نور آفتاب در اوایل صبح منجر به افزایش سطح ویتامین دی و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود.

طول عمر طولانی تر: داشتن زندگی طولانی تر هدف اصلی بسیاری از ما است اما بک و انتخاب شیوه زندگی، ما را از این هدف دور می کند. خوشبختانه با اضافه کردن ورزش صبحگانی به برنامه روزانه و کاهش وزن موثر، شانس ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن کاهش یافته و به تعداد سالهای زندگی افزوده می شود.

بهبود انرژی روزانه: وقتی شروع روزتان با ورزش باشد، منجر به بهبود پمپاژ خون شده و باعث تولید بیشتر اندروفین که هورمون مرتبط با افزایش انرژی است، می گردد. تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه جورجیا نشان می دهد که تنها ۲۰ دقیقه ورزش در طول روز به مدت ۶ هفته، منجر به افزایش قابل توجه سطح انرژی در بزرگسالان می شود.

رسید شاخص توده بدنی به محدوده سالم: در حالی که ورزش در کنار رژیم غذایی سالم منجر به کاهش قابل ملاحظه وزن می شود، اما ورزش در اوایل صبح و در زیر نور خورشید یک فایده دیگر هم دارد و آنهم رسیدن نمایه توده بدنی به سطح قابل قبول و در عرض کمترین زمان است.

بهبود سلامت قلب: ورزش در اوایل صبح اعتیاد به مصرف موادی مانند قند و کافئین را کاهش می دهد ضمن این که از قلب در برابر حمله قلبی نیز محافظت می کند.

سالم غذا خوردن: مطالعات پژوهشگران کالج آمریکایی تغذیه نشان می دهد که ورزش صبحگاهی نقش مهمی در انتخاب مواد غذایی سالم مانند میوه و سبزی در طول روز دارد و افراد را از گرایش به چربی های اشباع و مواد غذایی ناسالم تا حد زیادی دور می کند.

بهبود کیفیت خواب: انجام منظم فعالیت بدنی در صبح زود یک خاصیت دیگر هم دارد و آن تنظیم ریتم شبانه روزی خواب و بیداری و کمک به تعادل هورمون های مرتبط با خواب است.

استرس کمتر: محققان مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا نشان داده اند که ورزش صبحگاهی یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس است و منجر به کاهش تولید هورمون های مرتبط با استرس از جمله کورتیزول و بهبود خلق و خوی می شود.

کاهش گرسنگی: اینطور ثابت شده که ورزش صبحگاهی سطح هورمون گرلین که هورمون تحریک اشتها است را کاهش می دهد. ضمن این که به عقیده محققان دانشگاه ایندیانا، رفتارهای ناسالم غذایی به نفع میوه و سبزیجات و پروتئین های بدون چربی نیز با این نوع ورزش کنار می روند.

متابولیسم سریع تر: شروع روز با ورزش و آنهم با معده خالی به سوخت و ساز بدن و از بین رفتن زودتر چربی ها کمک می کند. در ضمن افزایش تمایل به مواد غذایی سالم در نتیجه این نوع ورزش، خود راهی برای افزایش متابولیسم بدن است.

منبع:Zero Belly

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha