یک رستوران سنتی در محدوده مرکز تهران برای سه پرس غذا شامل کباب و جوجه مبلغ 744 هزار تومان دریافت کرده بود که پس از بررسی های گشت تعزیرات مشخص شد در این فاکتور بیش از 400 هزار تومان تخلف گرانفروشی داشته است.

سه پرس کباب 744 هزار تومان

سلامت نیوز: یک رستوران سنتی در محدوده مرکز تهران برای سه پرس غذا شامل کباب و جوجه مبلغ 744 هزار تومان دریافت کرده بود که پس از بررسی های گشت تعزیرات مشخص شد در این فاکتور بیش از 400 هزار تومان تخلف گرانفروشی داشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، گشت مشترک تعزیرات بر اساس یک شکایت مردمی به دلیل گرانفروشی با حضور قاضی تعزیرات، بازرسان اتاق اصناف، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس دامپزشکی از این رستوران بازدید کرد.
فاکتور عجیب این رستوران که تقریبا مربوط به 744 روز پیش است، ١5درصد حق سرویس و بابت پارک سه خودرو نیز مبلغ ٩٠ هزار تومان دریافت کرده است و این در حالی است که پارکینگ هم ندارد.


علاوه بر این با بررسی منوی غذاها توسط بازرس اتاق اصناف، مشخص شد که فاکتور سه پرس غذا شامل کباب و جوجه به مبلغ 744 هزار تومان مربوط به چهارم آذر است و در این مدت باز هم این رستوران قیمت غذاهای خود را افزایش داده است و در واقع اگر با قیمت های جدید فاکتور صادر شود مبلغی بالغ بر یک میلیون تومان خواهد شد.
مریوان قادرپور، بازرس اتاق اصناف و کارشناس امور تالارها نیز با بررسی مدارک این رستوران گفت: این رستوران مجوزی از اتحادیه رستوران ها ندارد فقط یک معرفینامه از سازمان گردشگری ارائه شد.

* 5٠ درصد گرانفروشی در یک پرس جوجه کباب بدون برنج
رسول توحیدلو، بازرس اتاق اصناف با بررسی منوی قیمت این رستوران گفت: قیمت یک پرس جوجه با استخوان در منوی این رستوران 4٩ هزار تومان قید شده است در حالی که در این رستوران جوجه کباب با استخوان درجه یک زعفرانی را به ازای هر کیلو ٢٢ هزار تومان که در هر سیخ 6٠٠ گرم عرضه می شود و ١٣ هزار و ٢٠٠ تومان است به علاوه موادی که در کنار غذا سرو می شود و با در نظر گرفتن هزینه های سربار شامل آب، برق، شارژ و تلفن همچنین سایر هزینه ها از جمله دستمزد، مالیات، اجاره بها و استهلاک و سود مجاز اتحادیه رستوران ها که ١5درصد است باید 31 هزار و 360 تومان باشد.

* بازرسی آشپزخانه
تیم گشت به آشپزخانه این رستوران سنتی هم رفت تا کارشناسان وضعیت بهداشتی و کیفیت غذا را بررسی کنند.
بر اساس اعلام نظر مرضیه مرادی، کارشناس بهداشت محیط، دمای این آشپزخانه که در زیرزمین قرار داشت بسیار بالا بود و گوشت ها در محیط باز قرار داشت. لباس کارگران بسیار کثیف و غیربهداشتی بود همچنین همه کارکنان کارت بهداشت نداشتند.
مرادی با بررسی یخچال ها گفت: مواد پخته و خام تفکیک نشده است و در یخچال کنار هم قرار دارد همچنین هیچ یک از اقلام داخل یخچال برچسب تاریخ تولید و مصرف ندارند.


وی اظهار داشت: تخته کار گوشت سفید و قرمز باید مجزا باشد اما هر دو نوع گوشت روی یک تخته در حال آماده سازی است که این موضوع از نظر بهداشتی ایراد دارد ضمن اینکه تخته گوشت ترک برداشته و بار میکروبی آن بالاست.
کارشناس دامپزشکی با بررسی گوشت هایی که روی تخته کار قرار داشت، تازگی آنها را تایید کرد اما پس از بررسی یخچال اعلام کرد که گوشت های فاقد مشخصات و برچسب وجود دارد.همچنین در یخچال این رستوران گوشت های وارداتی برزیلی مشاهده شد که مدیر داخلی این رستوران گفت که این گوشت ها برای کارگران است اما از نظر قاضی تعزیرات پذیرفته نشد.


براساس اعلام نظر بهروز طالبیان، رئیس گشت های تعزیرات تهران و قاضی شعبه 46، وجود گوشت تنظیم بازار در رستوران ها، تالارها و کبابی ها تخلف است زیرا این گوشت ها ویژه مصرف خانواده است و به قیمت 29 هزار تومان با هدف تامین مایحتاج خانوار عرضه شده است.
وی ادامه داد: باید بررسی شود که این واحد صنفی گوشت های تنظیم بازار را از کجا و به چه ترتیب تهیه کرده است زیرا مشتریان انتظار دارند که گوشت گوسفندی تازه برای این غذای گران استفاده شده باشد نه گوشت یخی.


در پایان این گشت، پس از بررسی های لازم مقداری ماهیچه پخته شده و غذای آماده داخل یخچال این رستوران معدوم شد همچنین گوشت های فاقد مشخصات برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه منتقل شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha