دبیر علمی سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر از بروز چاقی و اضافه وزن در کودکان زیر دو سال کشور خبر داد.

افزایش چاقی و اضافه وزن در بین کودکان زیر ۲ سال ایرانی

سلامت نیوز: دبیر علمی سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر از بروز چاقی و اضافه وزن در کودکان زیر دو سال کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، ستاد برگزاری سمینار و تغذیه، بهشته النگ در آستانه برگزاری سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر به برنامه «ایران اکو» به‌عنوان یک پروژه مشترک در زمینه مطالعه چاقی و اضافه وزن در کشور اشاره کرد و گفت: در این مطالعه کودکان ۶ تا ۱۸ ساله کشور به لحاظ اضافه وزن و چاقی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

وی با اعلام اینکه این مطالعه در سطح مدارس کشور است، افزود: ما تلاش کردیم این مطالعه را در مورد کودکان زیر ۵ سال کشور نیز در نظر بگیریم.

این فوق‌تخصص تغذیه با اشاره به بررسی شیوع چاقی و اضافه‌ وزن در کشور گفت: متأسفانه خیلی از خانواده‌ها و والدین نمی‌دانند کدام غذا ناسالم است.

النگ با اشاره به تبلیغات مواد غذایی مضر در رسانه ملی اظهار داشت: ما هر چقدر هم که مردم را به عدم مصرف غذاهای ناسالم ترغیب می‌کنیم متأسفانه شاهد تبلیغات غذاهای ناسالم در رسانه ملی هستیم.

وی به وجود مواد قندی در آبمیوه و شیرکاکائو اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید کودکان خود را از مصرف این قبیل مواد غذایی بر حذر دارند.

دبیر علمی سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر از راه‌اندازی اولین کلینیک چاقی در بیمارستان مفید خبر داد و تصریح کرد: امسال ۵ مورد جراحی کودکان برای درمان چاقی در این بیمارستان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha