دبیر علمی همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، گفت: ۷۵ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر، در کشورهای با درآمد کم یا متوسط اتفاق می افتد.

نقش بیمه ها در کاهش بار بیماری‌ها/عوامل خطر بیماری های غیر واگیر

سلامت نیوز: دبیر علمی همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، گفت: ۷۵ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر، در کشورهای با درآمد کم یا متوسط اتفاق می افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، امیر کامران نیکوسخن، صبح پنج شنبه در حاشیه همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، افزود: در سال ۲۰۰۹، چهار فدراسیون بیماری های دیابت، قلب، ریوی و سرطان، به هم پیوستند و شبکه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر را تشکیل دادند.

وی با اشاره به چهار عامل خطر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر، گفت: تغذیه ناسالم، عدم فعالیت فیزیکی، دخانیات و الکل، به عنوان چهار عامل خطر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر شناخته می شوند که اخیرا موضوع آلودگی هوا نیز به این عوامل اضافه شده است.

نیکو سخن، ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تا سال ۲۰۲۵، کشورها می بایست با کنترل این عوامل، تا ۲۵ درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر را کاهش دهند و تا سال ۲۰۳۰، این آمار می بایست به یک سوم برسد.

وی با تاکید بر این نکته که دولت ها به تنهایی نمی توانند در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر موفق باشند، تصریح کرد: نقش مردم، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، جامعه پزشکی و سیستم درمان، و سیاست گذاران بهداشتی، در کنترل بیماری های غیر واگیر و کاهش مرگ و میر، خیلی مهم است.

دبیر علمی همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، به نقش بیمه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه این فکر که بیمه برای تامین هزینه های درمان بیماری ها ایجاد شده است، اشتباه بوده و سازمان های بیمه گر در همه جای دنیا، به موضوع پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، از طریق چکاب تمامی افراد جامعه، تلاش می کنند.

نیکوسخن، به ۸۸ مورد مداخله که سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از بروز بیماری های غیر واگیر تعریف کرده است، اشاره و افزود: ۷۵ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر در کشورهای با درآمد کم یا متوسط اتفاق می افتد و اگر فقط ۱۶ مورد از این مداخلات اجرا شود، تا سال ۲۰۲۵، از مرگ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در جهان جلوگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha