اگر در معرض دیابت قرار دارید و می خواهید قند خونتان کاهش یابد نوع تغذیه تان را اصلاح کنید و به مواد غذایی کاهنده قند خون روی بیاورید که بهترین شیوه است.

خوردنی های طبیعی کاهش دهنده قند خون را بشناسید

سلامت نیوز:اگر در معرض دیابت قرار دارید و می خواهید قند خونتان کاهش یابد نوع تغذیه تان را اصلاح کنید و به مواد غذایی کاهنده قند خون روی بیاورید که بهترین شیوه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین  ،دیابت نوعی بیماری شایعی است که معمولا در مراحل پیشرفته قابل تشخیص می باشد. روشهای مختلفی برای کاهش قند خون و انواع دیابت وجود دارد که ساده ترین آنها استفاده از برخی مواد غذایی و خوراکی ها می باشد.

افرادی که مبتلا به پیش دیابت هستند، دچار افزایش احتمال ابتلا به دیابت در آینده می شوند ، این همان چیزی است که باعث می شود تا جایی که می توانید برای داشتن زندگی سالم تلاش کنید.

در این بخش چندین راه طبیعی برای بهبود سطح قند خون شما وجود دارد و احتمالا خطر ابتلا به دیابت کامل را کاهش می دهد:

*سعی کنید سرکه سیب بخورید :

سرکه سیب اسیدهای چرب امگا 3 را کاهش می دهد، که میزان قند خون ناشتا و پس از غذا را هم کاهش می دهد با این حال سرکه سیب می تواند بیش از حد تلخ و یا قوی باشد و برخی از افراد در هنگام بلعیدن احساس تحریک مری دارند. برای این که آن را خوش طعم تر کنید، 2 قاشق چای خوری را در 8 اونس آب مخلوط کنید و به عنوان یک سس سالاد استفاده کنید .

*مواد غذایی با فیبر بالا بخورید :

غذاهایی که دارای فیبر بالا هستند ، به حفظ سطح قند خون کمک می کنند و جهش و کاهش های بزرگ را کمتر می کنند.فیبر هم چنین به کاهش مقاومت انسولین کمک می کند و می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد . هدف دریافت حداقل 25 تا 30 گرم فیبر در روز از غذاهای تازه، بدون پردازش و غذاهای فصلی است .

*مکمل عصاره دارچین را استفاده کنید:

عصاره دارچین نیز در بهبود قند خون در افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت موفق عمل کرده است اما مراقب باشید که چگونه عصاره دارچین را مصرف می کنید، کاپ کیک دارچینی قندی حساب نمی شود! مکمل بهترین راه برای دریافت عصاره دارچین خالص است.

*غذاهای غنی از کروم بخورید:

کروم برای عملکرد سلولی سالم ضروری است و به عملکرد انسولین نیز کمک می کند .مکانیسم دقیقی به طور کامل برای آن شناخته نشده است ، اما سطح کروم ناکافی می تواند با متابولیسم سالم گلوکز مواجه شود. شما می توانید دوز روزانه کروم را از بروکلی ، جو دو سر ، جو و گوجه فرنگی دریافت کنید .

*آووکادو:

اسیدهای چرب اشباع نشده ( PUFAs) و اسید های چرب غیر اشباع ( MUDAs ) اجزای مهم یک برنامه غذایی سالم قند خون هستند. آن ها می توانند حساسیت انسولین را بهبود بخشند.آن ها هم چنین می توانند باعث افزایش احساس سیری و تاثیر سالم بر فشار خون و التهاب شوند. MUFA ها مواد مغذی کلیدی در آووکادو هستند.

مطالعات نشان داده اند که آووکادو خطر ابتلا به سندروم متابولیک را کاهش می دهد این یک گروه از عوامل خطرزا است که می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.هم چنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی و سکته مغزی را هم افزایش دهد. آووکادو هم چنین GI کمی دارد و برای یک دسر منحصر به فرد دیابت دوستانه، سعی کنید قندی اضافه نکنید، و پودینگ شکلاتی با آووکادو خام درست کنید .

*ماهی تن، هویج و ماهی با اسید های چرب امگا3:

پروتئین به بدن کمک می کند تا خود را حفظ و تعمیر کند ؛ از آن جایی که پروتئین سطح قند خون را تحت تاثیر قرار نمی دهد و آن را افزایش نخواهد داد.پروتئین هم چنین احساس سیری را افزایش خواهد داد، بنابراین تکیه بر پروتئین به جای نان، برنج و یا ماکارانی ممکن است یک راه خوب برای مدیریت قند خون شما می باشد.ماهی یک منبع عالی از پروتئین است. ماهی چربی ناسالم کمی دارد و منبع خوبی از اسید های چرب امگا3 است.

گزینه های خوب عبارتند از :

ماهی سالمون

ماهی قزل آلا

تن ماهی آب های گرمسیری

ماهی خال مخالی

نوعی ماهی پهن بزرگ

نمک، فلفل، و لیمو را به عنوان چاشنی به آن بزنید و به مدت 4 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت ( 218 درجه سانتی گراد ) قرار دهید و بگذارید تا به مدت 20 دقیقه بپزد تا زمانی که گوشت پوسته پوسته شود.

*سیر :

سیر دارای توان بالقوه برای کنترل قند خون است.گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد مصرف سیر می تواند قند خون ناشتا و قند خون شما در هنگام غذا خوردن کاهش دهد .مطالعات مشابهی نیز نشان می دهد که پیاز اثرات مثبتی بر میزان قند خون دارد.

*گیلاس ترش:

در حالی که تمام میوه ها می توانند سطح قند خون را افزایش دهند، برخی از آن ها دارای نمره GI پایین تری هستند، مانند گیلاس ترش. گیلاس های ترش دارای یک ماده شیمیایی به نام آنتوسیاتین هستند. مطالعات شواهد تجربی نشان داده اند که آنتوسیانین ها می توانند از دیابت و چاقی محافظت کنند.

*سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کلم، و چغندر برگ دار :

سبزیجات برگ دار دارای فیبر زیاد و مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین A می باشند ؛ این مواد مغذی می توانند به کاهش میزان قند خون کمک کنند.سبزیجات برگ دار برای افزودن به رژیم غذایی شما عبارتند از:

اسفناج کاهو کلم برگ شلغم سبز کلم بروکلی چغندر سوئیسی

خوردن 1.35 وعده به جای 2 وعده سبزیجات برگ دار در روز با 14 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

*دانه های چیا :

دانه های چیا مفید و دارای فیبر و چربی های سالم، امگا3، کلسیم و آنتی اکسیدان ها هستند.مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی با عملکرد بالا میتوانند باعث کاهش LDL کلسترول و تری گلیسیرید شوند.

*زغال اخته و تمشک :

تمشک و زغال اخته سطح قند خون شما را همانند دیگر میوه ها افزایش نمی دهند. این انواع توت ها دارای فیبر بالا هستند و بیشترین میزان آنتوسیانین ها را دارند.آنتوسیانین ها برای جلوگیری از آنزیم های گوارشی خاص برای کاهش سرعت گوارش هستند و آن ها هم چنین پس از خوردن غذاهای غنی از نشاسته، قند خون را از بین می برند.

*بادام و سایر آجیل ها:

بادام می تواند به تنظیم و کاهش قند خون پس از غذا کمک کند و از دیابت جلوگیری کند.یک مطالعه نشان داده است که افرادی که 2 اونس بادام در روز مصرف می کردند سطح گلوگز و انسولین ناشتای کمتری داشته اند. یک مطالعه دیگر نشان داده است که مصرف بادام می تواند حساسیت انسولین را در افراد مبتلا به پیش دیابت افزایش دهد.

*غلات کامل :

هنگام خرید و یا خوردن غذا، به جای غلات تصفیه شده، غلات کامل (مانند ارزن یا کوینولا ) را انتخاب کنید.غلات تصفیه شده دارای کربوهیدرات بالا هستند و می توانند باعث افزایش قند خون شوند.غلات کامل دارای مقادیر بالایی از فیبر، فیتوشیمیایی و مواد مغذی هستند و می توانند به تنظیم قند خون کمک کنند .

*تخم مرغ :

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که نام بدی را به دلیل داشتن مقدار بالاتری از کلسترول به دست آورده است ، اما خوردن تخم مرغ به افراد مبتلا به پیش دیابت کمک می کند.هم چنین اعتقاد بر این است که کلسترول در رژیم غذایی مهم نیست. حداقل برای افرادی که دیابت نوع 2 ندارند.

*قهوه :

یک مطالعه نشان داده است که افزایش قهوه ( کافئین و قهوه بدون کافئین ) با مصرف یک فنجان در روز ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را بیش از 10 درصد کاهش دهد اما چیزی که شما به قهوه اضافه می کنید نیز مهم است. از اضافه کردن شکر و شیره اجتناب کنید و شیر به قهوه خود اضافه کنید .

*سیب زمینی های شیرین :

در مقایسه با سیب زمینی های سفید، سیب زمینی شیرین در شاخص گلیسمی پایین تری است و حاوی مقدار زیادی ویتامین A برای حفظ سلامت چشم است.

پیروی از رژیم کم گلوکز خون می تواند قند خون را نیز کنترل کند، فقط از اندازه و چاشنی روی غذا آگاه باشید، بنابراین روزانه کالری یا کربوهیدرات را بیش از حد مصرف نکنید.

*شنبلیله :

شنبلیله منبع خوبی از فیبر محلول است و شامل عناصری است که نشان داده شده است برای کنترل بهبود قند خون مفید می باشد. اضافه کردن گیاه های معطر به عنوان طعم دهنده به غذا مثل زردچوبه هندی و دم کردن دانه های شنبلیله در چای را در نظر بگیرید و از آن مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha