یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 262949

شیر مادر به‌عنوان منبعی غنی از ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات، همه مواد مغذی مورد نیاز کودک در شش ماه نخست زندگی را تأمین می‌کند و با داشتن آنتی بادی‌های فراوان از کودک در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

کودکان را از شیر مادر محروم نکنید

سلامت نیوز:شیر مادر به‌عنوان منبعی غنی از ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات، همه مواد مغذی مورد نیاز کودک در شش ماه نخست زندگی را تأمین می‌کند و با داشتن آنتی بادی‌های فراوان از کودک در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،دکتر بهشته النگ دبیر علمی همایش ترویج تغذیه با شیر مادر با بیان این موضوع از سوی دیگر تغذیه با شیر مادر وزن کودک را به‌صورت تعادلی بالا می‌برد به این معنا که کودکانی که شیر مادر می‌خورند چربی اضافه در بدن ندارند از این‌رو در آینده مستعد چاقی نخواهند بود.


وی می‌افزاید: البته مادران باید بدانند هر کودکی که اضافه خوری داشته باشد حتی اگر این غذای اضافه شیر مادر باشد مستعد چاقی خواهد بود. بنابراین شرط سلامت این است که کودکان در سنین مختلف اضافه خوری نداشته باشند. دبیر علمی این همایش با تأکید براینکه شیر مادر مناسب‌ترین ماده غذایی برای کودکان است خاطرنشان می‌کند: هنگامی که وزن کودک به شکلی متعادل بالا رود او در بزرگسالی دچار بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین دیابت نخواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه سلامت کودکان وابسته به سلامت مادران است، تأکید می‌کند: همه زنان باید قبل از بارداری به وزن طبیعی (BMI بین 18.5 و 25)برسند. چراکه چنین مادری می‌تواند نوزادی با وزن طبیعی و استاندارد به دنیا بیاورد. نوزادی که با وزن مناسب به دنیا می‌آید و در دوسال اول تولد تغذیه مناسبی دارد در دوران بزرگسالی کمتر در معرض بیماری‌ها قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha