یک تکیه کلام رایج بین ما این است که شخص بی مسئولیت و خنثی رابا واژه سیب زمینی صدا می کنیم ، غافل از این که این غده زمینی ویژگی هایی دارد که به وایتکس طبیعی پوست معروف است.

سیب زمینی برای بهبود و شفافیت پوست

سلامت نیوز: یک تکیه کلام رایج بین ما این است که شخص بی مسئولیت و خنثی رابا واژه سیب زمینی صدا می کنیم ، غافل از این  که این غده زمینی ویژگی هایی دارد که به وایتکس طبیعی پوست معروف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،سیب زمینی برای از بین بردن خط های دور چشم استفاده می شود. سیب زمینی رنده و مخلوط شده با آب یک عدد لیمو را به صورت بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. جمع شدن پوست را می توانیداحساس کنید.

در ادامه به ویژگی های دیگر سیب زمینی برای بهبود  و شفافیت پوست می پردازیم:
 
آب سیب زمینی برای پرکردن پوست
به مدت دو هفته هر روز، آب ۲ تا ۳ عدد سیب زمینی متوسط را میل کنید بدون این که در برنامه غذایی یا برنامه زیبایی تان تغییری ایجاد کنید.  آب به دست آمده را باید خوب هم بزنید و پس از گرفتن بلافاصله مصرف کنید. متخصصان پوست، معتقدند مصرف آب سیب زمینی مفید است.(با مشورت پزشک)
 مایعات برای حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست لازم است.

علاوه بر آن به گفته متخصصان، سیب زمینی دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله پلی فنولز طبیعی است که نوعی ریز ماده مغذی محسوب و در بسیاری از گیاهان یافته می شود.

سیب زمینی نقش مهمی در عملکرد سلول و کاهش عفونت دارد.هرچه سیب زمینی تازه تر باشد، میزان مواد مغذی و ویتامین C آن بیشتر است. سیب زمینی حاوی ویتامین B6 نیز هست. پوست سیب زمینی هم سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی است، بنابراین سیب زمینی را با پوست مصرف کنید. از استفاده سیب زمینی سبز یا جوانه زده بپرهیزید زیرا سمی است.


برای از بین بردن جوش ها
می گویند آب سیب زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش اگر آن را روی قسمت های موثر قرار دهید، جوش روی صورت، کوچک تر می شود .قرار دادن برش های سیب زمینی به جای پالپ سیب زمینی، موثرتر است.


ماسک برای از بین بردن پف زیر چشم
آیا از پف زیر چشم ، چشم های خسته و سیاهی دور چشم و بینی ناراحتید؟پف چشم به علت باز شدن رگ های کوچک خونی به وجود می آید. آب سیب زمینی خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده دارد.

با خنک کردن دور چشم ها، رگ های خونی در پوست منقبض می شوند؛ اما به علت نشاسته ای که دارد هنگام استفاده از آن مراقب باشید داخل چشم نرود.

سیب زمینی حاوی آنزیمی است که به عنوان سفید کننده طبیعی عمل می کند و باعث روشن شدن پوست می شود. به مرور زمان، لکه هایی که بر اثر نور خورشید به وجود می آید و قسمت سیاه دور چشم، کم رنگ می شود. به گفته متخصصان پوست، برای نتیجه گرفتن از این روش، نیاز به زمان است.


پوست سیب زمینی برای از بین بردن سفیدی مو
توصیه می شود، پوست پنج عدد سیب زمینی را در ۲ لیتر آب به جوش بیاورید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد؛ سپس پوست ها را از آب جدا کنید. پس از شستن مو با شامپو و نرم کننده، آب پوست سیب زمینی را روی موها بریزید و پس از ۲۰ دقیقه شست و شو دهید. این کار علاوه بر کاهش تراکم موهای سفید، آن ها را نرم و لخت می کند.
 
برای از بین بردن خط های دور چشم، از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید.

سیب زمینی رنده و مخلوط شده با آب یک عدد لیمو را به صورت بمالید، ویتامین C از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت و آنتی اکسیدان موجود در سیب زمینی، رادیکال های آزاد را جذب می کند و مانع فعالیت آن ها می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha