چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 263312

هوس های غذایی نشانگر فرایندی است که در بدن ما رخ می دهد. برخی از افراد اشتیاق بیشتری نسبت به غذایی خاص نشان می دهند که کارشناسان این تمایلات را دلیل بر کمبود یا مشکلی در بدن می دانند که در این مقاله به این تمایلات و کمبودها اشاره شده است.

هوس های غذایی پیامی از سلامت بدن

سلامت نیوز:هوس های غذایی نشانگر فرایندی است که در بدن ما رخ می دهد. برخی از افراد اشتیاق بیشتری نسبت به غذایی خاص نشان می دهند که کارشناسان این تمایلات را دلیل بر کمبود یا مشکلی در بدن می دانند که در این مقاله به این تمایلات و کمبودها اشاره شده است.

هوس های غذایی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ،شور می خورید یا شیرین؟ بیسکویت و چیپس میخورید یا شکلات؟ مدام قهوه می نوشید یا عشق نوشابه دارید؟ تمام این هوس های غذایی می تواند نشان دهنده ی پیامی از سلامتی شما باشد؛ یعنی اینکه تمایل زیاد به مصرف یک ماده ی غذایی می تواند ناشی از کمبود برخی از مواد مغذی در بدنتان باشد.

برای مطمئن شدن باید تحت نظر پزشک آزمایش بدهید و وضعیتتان بررسی شود.با ما باشید تا بگوییم تمایل شدید به هر ماده ی غذایی امکان کمبود کدام ماده ی مغذی در بدن را نمایان می سازد.

غذاهای شیرین

هوس مصرف مواد غذایی شیرین بسیار شایع است و می تواند نشانه ای از چند چیز باشد. اگر تمایل شدید برای مصرف کیک و شیرینی احساس می کنید، ممکن است با مشکلات گوارشی، خستگی، یا مشکلات خواب مواجه باشید. بنابر پزشکی سنتی چینی، این شرایط به واسطه کمبود انرژی رخ می دهد که به طور مستقیم طحال و معده را تحت تاثیر قرار می دهد.

شما نباید گرفتار این هوس ها شوید زیرا اگرچه قند هوس را فرو می نشاند و به طور موقت سطح انرژی را بالا می برد، اما شرایط هوس می تواند در آینده بدتر شود و به مصرف هرچه بیشتر مواد غذایی شیرین مشتاق باشید.

غذاهای تند

اگر به خوردن خوراک تند کاری و یا غذاهای تند و پر ادویه دیگر تمایل دارید، ممکن است بدن در تلاش برای محافظت از شما در برابر بیماری باشد. هوس شما برای خوردن مواد غذایی تند می تواند به معنای هشدار بدن در زمینه نیاز سیستم ایمنی به حمایت و پشتیبانی بیشتر باشد.

ادویه ها به طور قابل توجهی برای سلامت بدن انسان مفید هستند، پس می توانید تا حد امکان هوس مصرف مواد غذایی تند و ادویه دار را برآورده سازید. البته باید نسبت به تهیه غذای تند و ادویه دار سالم اطمینان حاصل کنید.

غذاهای شور

اگر به ریختن نمک روی تمامی غذاهایی که مصرف می کنید و یا خوردن غذاهای کم ارزش مانند چیپس که سرشار از نمک هستند، علاقه دارید، این می تواند نشانه ای از وجود یک مشکل باشد. در حقیقت، این بدن شما نیست که نیازمند نمک است، بلکه کلیه ها موجب می شوند تا طالب مصرف این ماده باشید. فقدان جریان انرژی به کلیه ها به هوس مصرف غذاهای شور منجر می شود.

گرفتار شدن در این هوس می تواند به مشکلات مختلف مانند درد مفاصل و خستگی منجر شود. افزون بر این، اشتیاق به مصرف غذای شور از جمله نشانه های استرس محسوب می شود. در این شرایط به جای خوردن چیپس های شور بهتر است راهی دیگر برای از بین بردن استرس خود بیابید.

غذاهای تلخ

 هوس خوردن غذاهای تلخ چندان شایع نیست، اما نشانه ای از وجود مشکل نیز محسوب نمی شود. در پزشکی سنتی چینی، هوس خوردن مواد غذایی تلخ با عنصر آتش پیوند خورده و نمادی از انرژی قلب است. باور بر این است که غذاهای تلخ می توانند به دفع حرارت از بدن کمک کنند که این شرایط می تواند خشم، بی ثباتی عاطفی و اضطراب را کاهش دهد. از این رو، هوس خوردن مواد غذایی تلخ را برطرف سازید، چرا که ممکن است به سلامت روانی و جسمانی شما کمک کند.

غذاهای ترش

اگر تمایل زیادی به مصرف مواد غذایی ترش، مانند آب مرکبات دارید، این شرایط می تواند نشانه ای از نیاز بدن به دریافت اسیدهای چرب بیشتر باشد. اگر به میزان کافی چربی های سالم دریافت نکنید، این شرایط می تواند عدم تعادل در کبد را به همراه داشته باشد که می تواند میل شدید به مصرف غذاهای سرخ شده و چرب را افزایش دهد. عدم تعادل کبد ممکن است به شکل گیری افسردگی، سفتی عضلانی و میگرن نیز منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha