چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

برآوردها از این حکایت دارد که عیدی امسال کارکنان حدود ۹۳۲ هزار تومان می‌شود و سازمان برنامه و بودجه وعده واریز آن را با حقوق بهمن داده است.

کارکنان دولت امسال چقدر عیدی می گیرند ؟

سلامت نیوز:  برآوردها از این حکایت دارد که عیدی امسال کارکنان حدود ۹۳۲ هزار تومان می‌شود و سازمان برنامه و بودجه وعده واریز آن را با حقوق بهمن داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دولت هر سال طبق چارچوب‌هایی میزان عیدی کارکنان را تعیین و منابع آن را در بودجه سالانه پیش‌بینی می‌کند. در زمان پرداخت عیدی رقم آن در هیات وزیران نهایی و تصویب شده و معمولا همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

به تازگی نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - اعلام کرده است که عیدی کارمندان و بازنشستگان همزمان با حقوق بهمن‌ماه واریز می‌شود، گرچه وی رقم عیدی را اعلام نکرده، اما برآوردهای بودجه‌ای نشان می‌دهد که  برای امسال حدود ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان به عنوان عیدی کارمندان دولت تخمین زده شده است.

دولت برای سال جاری حدود حدود ۴۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت عیدی کارکنان خود از جمله شاغلان، بازنشسته‌ها و مستمری بگیران  در بودجه کنار گذاشته و این رقم برای سال بعد به ۵۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

عیدی کارکنان برای پایان سال ۱۳۹۸ نیز حدود حدود یک میلیون و ۷۸ هزار تومان  پیش‌بینی شده است.

مروری بر روند پرداخت عیدی کارکنان در سال‌های اخیر از این حکایت دارد که دولت در سال ۱۳۹۰ مبلغ ۳۵۰ هزار تومان، ۱۳۹۱ مبلغ ۴۰۲ هزار تومان، ۱۳۹۲ مبلغ ۵۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۳ مبلغ ۶۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۴ مبلغ ۶۸۸ هزار تومان، ۱۳۹۵ مبلغ ۷۷۰ هزار تومان و همچنین در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۸۵۰ هزار تومان به کارکنان خود عیدی پرداخت کرده است. عیدی کارکنان برای سال جاری نیز براساس بودجه ۱۳۹۷ مبلغ ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 مبلغ عیدی براساس میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می‌شود. براساس ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است و از سوی دیگر هیات وزیران هر ساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند و از ترکیب این دو، عیدی کارکنان تعیین می‌شود، ولی در نهایت در روزهای پایانی سال هیات وزیران میزان عیدی را بررسی و رقم آن را نهایی می‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha