چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 263346

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش اظهار داشت: 5 سرطان دستگاه گوارش در ایران بین 10 سرطان کشنده وجود دارد.

پنج سرطان دستگاه گوارش بین 10 سرطان کشنده در ایران

سلامت نیوز:   دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش اظهار داشت: 5 سرطان دستگاه گوارش در ایران بین 10 سرطان کشنده وجود دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، چهاردهمین کنگره بین المللی سرطان سینه و چهارمین کنگره بین المللی سرطان دستگاه گوارش از یکم تا سوم اسنفدماه سالجاری در دانشکده پرستاری و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.


دکتر افشین مرادی امروز چهارشنبه در نشست خبری این کنگره در سالن همایش مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:سرطان های معده، مری، روده بزرگ، کبد و پانکراس از سرطان های دستگاه گوارش هستند که در بین 10 سرطان کشنده در ایران قرار دارند.
وی یکی ار محورهای این کنگره را سرطان کبد اعلام کرد و گفت: هرچند مشکلات زیادی در تشخیص این سرطان وجود دارد اما با برخی مداخلات می توان آن را پیشگیری کرد.


دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش اعلام کرد که در حال حاضر امکان پیوند کبد در دانشگاه هایی علوم پزشکی مانند شیراز و شهید بهشتی وجود دارد.
وی تشخیص سرطان پانکراس را مشکل اعلام کرد و گفت: معمولا افراد مبتلا در مراحل پیشرفته به مراکز درمانی مراجعه می کنند.
مردای بر لزوم تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ تاکید کرد و گفت: افراد بالای 50 سال با یک آزمایش می توانند این بیماری را تشخیص دهند و این کار زمینه تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ را فراهم می آورد.
وی رژیم غذایی نامناسب را در ابتلا به سرطان روده بزرگ، خیلی موثر دانست و گفت: رژیم های غذایی دهه های قبل بهتر از رژیم های غذایی غربی است که باید از آنها دوری کنیم.
مردای، تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه این کنگره را 250 مقاله اعلام کرد و گفت: 63 مقاله در این رویداد علمی ارایه خواهد شد.
وی به حضور مهمانان خارجی در چهارمین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش اشاره کرد و گفت: در این کنگره علاوه بر راه های تشخیص، درمان به اقتصاد سلامت هم توجه شده است.

***بیش از 70 درصد داروهای سرطان سبب افزایش طول عمر نمی شود
دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی سرطان سینه نیز بر لزوم کنترل داروهای سرطان تاکید کرد و گفت: بیش از 70 درصد داروهای درمان سرطان سبب افزایش طول عمر نمی شود.
دکتر حمید رضا میرزایی روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن همایش مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این داروها در کاهش درد بیمار هم تاثیری ندارد. با تکنیک هایی می شود درد این بیماران برطرف کرد اما با مداخلات بی مورد می خواهیم این کار را انجام دهیم که معمولا تاثیری ندارد.
وی، شایع ترین سرطان در زنان را سرطان سینه اعلام کرد و گفت: سرطان های روده بزرگ، پوست و معده از دیگر سرطان های شایع در زنان است.
میرزایی، سیگار و قلیان را از عوامل خطر سرطان اعلام کرد و گفت: این عوامل در سرطان سینه هم نقش اساسی دارد؛ کشیدن سیگار و قلیان در دختران ایرانی در حال افزایش است که باید پیشگیری شود.
دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی سرطان سینه با اشاره به اینکه استرس در ابتلا به سرطان نقش دارد، گفت: یکی از راه های جلوگیری از استرس، استحکام خانواده است.
چهاردهمین کنگره بین المللی سرطان پستان اول تا سوم اسفند در سالن همایش دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha