معاون کل وزارت بهداشت، تغییر در روند پرداخت های نظام سلامت کشور در آینده را مورد تاکید قرار داد.

روند پرداخت ها در نظام سلامت باید تغییر کند

سلامت نیوز: معاون کل وزارت بهداشت، تغییر در روند پرداخت های نظام سلامت کشور در آینده را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ایرج حریرچی،  در حاشیه اولین همایش دریچه ای به سلامت فردای ایران، گفت: با توجه به تغییر بافت سنی جمعیت و سبک زندگی، شاهد شیوع رو به افزایش بیماری های غیر واگیر هستیم که می بایست برای کنترل آنها، تغییراتی در برنامه های نظام سلامت کشور ایجاد کرد.

وی با تاکید بر این نکته که می بایست آمادگی جدی برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان ها، بیماری های مزمن تنفسی و بیماری های روانی داشته باشیم، افزود: عمده ارائه خدمات در نظام سلامت کشور، می بایست به طرف پزشکی خانواده، نظام ارجاع، اجرای راهنماهای بالینی و پرونده الکترونیک سلامت، برود.

حریرچی ادامه داد: روش های پرداخت در نظام سلامت در آینده نیز باید مبتنی بر عملکرد باشد. و ارائه کنندگان خدمات به خاطر سلامت بیماران، پاداش و دریافتی داشته باشند. 

معاون کل وزارت بهداشت، در این همایش به ارائه گزارشی از روند ارائه خدمات در نظام سلامت پرداخت و گفت: بررسی ها نشان داده است که ۹۸.۳ درصد مراجعان توانسته اند خدمت بگیرند.

وی افزود: همچنین، ۹۵.۵ درصد افرادی که نیاز به خدمات بستری داشته اند، به مراکز درمانی کشور مراجعه کرده اند و فقط ۴.۵ درصد به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند از خدمات بستری برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha