رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی، گفت: پیشنهاد ما به مسئولان جدید وزارت بهداشت این است که تعرفه گذاری بخش خصوصی را به عهده سازمان نظام پزشکی بگذارند تا مشکلات بیمارستان‌ها رفع شود.

اختیار تعرفه گذاری بخش خصوصی به نظام پزشکی واگذار شود

سلامت نیوز: رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی، گفت: پیشنهاد ما به مسئولان جدید وزارت بهداشت این است که تعرفه گذاری بخش خصوصی را به عهده سازمان نظام پزشکی بگذارند تا مشکلات بیمارستان‌ها رفع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایرج فاضل در نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های گروه پزشکی با اشاره به اهداف تشکیل این مجمع که ایجاد وفاق و دوستی و همیاری بین افراد حرفه پزشکی بوده است، گفت: یکی دیگر از اهداف تشکیل این مجمع ارتقا علمی حرفه بوده است. مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی تشکیل شد تا بتوانیم در کنار یکدیگر به معرفی این حرفه بپردازیم.
فاضل ارتباط با تصمیم گیران حوزه سلامت را یکی دیگر از اهداف تشکیل مجمع عنوان کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم تا از طریق تعامل با وزارت بهداشت بتوانیم نسبت به بهبود وضعیت حوزه سلامت کشور کمک کنیم. البته در حال حاضر با چالش‌های بزرگی در حوزه درمان کشور مواجه هستیم. درمان کشور در بخش خصوصی یا دولتی وضع مطلوبی ندارد و باید نگاه تازه ای به این حوزه داشت.
رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی رقیب بخش دولتی نیست، تصریح کرد: آنچه مسلم است در حوزه درمان با این روش که جلو رفته‌ایم خیلی موفق نبوده‌ایم.
وی بخش خصوصی و دولتی را مکمل یکدیگر در حوزه درمان دانست و افزود: اینکه تعرفه‌های عجیب و غریب به جامعه پزشکی تحمیل کنیم به جایی نمی رسیم. پیشنهاد ما به مسئولان جدید وزارت بهداشت این است که تعرفه گذاری بخش خصوصی را به عهده سازمان نظام پزشکی بگذارند تا مشکلات بیمارستان‌ها رفع شود.
فاضل با بیان اینکه جامعه پزشکی از دو طرف در حال صدمه خوردن است، افزود: یکی اینکه گفته می‌شود رشته پزشکی پولساز است و دیگری اینکه در حال حاضر اکثریت جامعه پزشکی زیر خط فقر قرار دارند و فقط عده‌ای هستند که در این بین از این حرفه و رشته سوءاستفاده می‌کنند.
رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ادامه داد: البته می‌توان با مالیات مشکل سوءاستفاده در پزشکی را حل کرد. در عین حال درست نیست که یک پزشک تمام عمر تحصیل کند و بعد با فقر زندگی کند.
فاضل در ادامه به موضوع بودجه سلامت اشاره کرد و افزود: مراجعات بی ثمر، اقلام دارویی که در نسخه‌ها نوشته می‌شود و تجویز تصویربرداری‌های پزشکی بیهوده باعث شده ما شاهد افزایش هزینه‌ها در نظام سلامت باشیم.
رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت: این بخش از نظام سلامت نیاز به نظم دارد که مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی می‌تواند این نظم را ایجاد کند. با ایجاد این نظم به صورت هنگفت می‌توان در حوزه سلامت صرفه جویی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha