سلامت نیوز :  رئیس فراكسیون مبارزه با مواد مخدر مجلس گفت: كمپ‌های ترك اعتیاد غیرمجاز كه برای ترك اعتیاد اعمال وحشیانه انجام می‌دهند، جمع می‌شوند و آنهایی كه بتوانند طبق ضوابط فعالیت كنند،مجوز می‌گیرند.

اكبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص فعالیت كمپ‌های غیر مجاز اظهار داشت: كمپ‌های غیر مجاز باید تحت نظارت درآیند و مجاز شوند اما نمی‌توان همه آنها را جمع كرد چرا كه اثربخشی این كمپ‌ها برای گروه‌های هدف مشخص شده و وجود آنها برای كاهش آسیب اعتیاد ضروری است.

وی افزود: نیاز است از مجاری قانونی كمپ‌های غیر مجاز مجوز بگیرند. ستاد مبارزه با مواد مخدر در همین راستا بخشی به نام مشاركت‌های مردمی دارد كه در حال تنظیم آیین‌نامه‌های آنها هستند تا امسال اجرا شود.

رنجبرزاده ادامه داد: امسال كمپ‌های غیرمجاز، در صورت رعایت اصول و ضوابط تعیین شده مجاز می‌شوند، اما كمپ‌هایی كه سلامت افراد را به خطر می‌اندازند و ضوابط علمی را رعایت نمی‌كنند جمع می‌شوند.

وی گفت: در جلسه‌ای كه با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتیم از آنها خواستیم كه سرعت كار مبارزه با كمپ‌هایی كه اعمال وحشیانه را برای ترك اعتیاد معتادان به كار می‌گیرند بالا ببرد.

رئیس فراكسیون مبارزه با مواد مخدر مجلس تصریح كرد: البته باید گفت بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نظارت بر این كمپ‌ها كم است و باید منابع اعتباری مورد نیاز آنها تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha