دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 264247

سوالاتی وجود دارند که افراد به دلایلی شرمشان می شود که در دوران نامزدی از طرف مقابلشان بپرسند اما بدانید که این سوالات از مهم ترین مسائل زناشویی هستند.

خط قرمزهای جنسی در دوران نامزدی

سلامت نیوز: سوالاتی وجود دارند که افراد به دلایلی شرمشان می شود که در دوران نامزدی از طرف مقابلشان بپرسند اما بدانید که این سوالات از مهم ترین مسائل زناشویی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، دوران نامزدی یکی از مهم ترین دوران برای شناخت طرف مقابل است . در این دوران پسر و دختر باید به شناخت متقابلی از هم برسند تا بتوانند پایه های زندگی خود را مستحکم سازند . برای رسیدن به شناخت از طرف مقابل خود به غیر از به دست آوردن اطلاعاتی راجب خصوصیات اخلاقی و وضعیت اقتصادی و روحی و... مسائل جنسی نیز اهمیت ویژه ای دارد و باید در این باره به گونه ای شناخت برسیم.

بسیاری از جوانان در مطرح کردن مسائل جنسی مشکل دارند و به علت شرم وحیا این مسائل را تا قبل از ازدواج مطرح نمی کنند اما باید بدانید مسائل جنسی نیز مانند دیگر مسائل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باعث شناخت ویژگی های نامطلوب و وسواس جنسی طرف مقابل می شود.

پس ، از مطرح کردن این مسائل امتناع نورزید و با شیوه درست مطرح کردن مسائل جنسی در دوران نامزدی که در این بخش آورده ایم آشنا شوید تا بتوانید شناخت کامل و جامعی از طرف مقابل خود به دست آورید.

در دوران نامزدی کی درباره مسائل جنسی صحبت کنیم؟

صحبت درباره مسائل جنسی باید در زمان مناسبی باشد و بهترین زمان برای صحبت درباره این مسئله جلسه نهایی خواستگاری پس از انجام تحقیقات و رضایت طرفین برای ازدواج است.

اگر چه در این زمان قصد شما ازدواج است اما بهتر است تصمیم نهایی خود را به بعد از مطرح کردن این پرسش ها موکول کنید . برای پرسیدن سوالات جنسی خود بابتدا شان و منزلت طرف مقابل خود را حفظ کنید و اشاره کوچکی به مطرح کردن این سوالات کنید و دقت داشته باشید که در مواقع پاسخگویی واکنش طرف مقابلتان چگونه است . زیرا واکنش او مانند (شرم و حیا، سر به پایین انداختن، سرخ شدن، نگاه های تیز، خیره و...) نشان دهنده بسیاری از مسائل ناملموس برای شماست.

زمان پرسیدن سوال های جنسی نامزدی

در نظر داشته باشید هیچ گاه سوال خود را مستقیم نپرسید و حیا و عفت کلام را حفظ کنید و بیشتر به مسائل جزئی بپردازید تا مسائل کلی. با پرسش مستقیم ممکن است فرد مقابلتان را به شبهه بیاندازید و او با با خودش به قضاوت نادرست بنشیند و شما را اهل ارتباطات نادرست بداند .

توجه کنید اگر طرف مقابلتان اصرار در پرداختن به جزئیات رفتار جنسی داشت ، به وسواس جنسی یا برخی از ویژگی های نامطلوب اخلاقی در او شک کنید.

دردوران نامزدی تان این سوالات را بپرسید

برای شناخت از وسواس جنسی یا برخی از ویژگی های نامطلوب اخلاقی در دوران نامزدی بهتر است سوالاتی را مطرح کنیم که در این بخش با این سوالات آشنا خواهید شد.

 همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم پرسیدن سوالات جنسی بسیار با اهمیت است زیرا ویژگی های نا مطلوب طرف مقابل را آشکار می سازد اما بهتر است ابتدا با چگونگی پرسش این سوالات آشنا شوید.

سوالات خود را کلی بپرسید و وارد جزئیات نشوید.

سوالات خود را محترمانه و با بکارگیری الفاظ غیر محرک بپرسید.

سوالاتی را مطرح کنید که نگرش و جهت گیری کلی فرد را مشخص کند.

پس از مطرح کردن سوالات خود ، به دقت به رفتار او توجه کنید زیرا واکنش ها و حساسیت های او می تواند شما را به شناخت بیشتر برساند. دقت کنید اگر طرف مقابلتان اصرار در پرداختن به جزئیات داشت به ویژگی نامطلوب و وسواس جنسی در او شک کنید.

سوال قبل ازدواج

سوال های جنسی را چطور از نامزد بپرسیم؟

نمونه ای از سوالات قابل پرسش جنسی در دوران نامزدی

در دوران مجردی نیازهای جسمی، جنسی و روحی و روانی خود چگونه برطرف می کردید؟

مسائل جنسی در زندگی زناشویی برای شما چقدر مهم است؟

دیدگاهتان درباره مسائل جنسی چیست؟

آیا درباره مسائل جنسی اطلاع کافی دارید؟

اطلاعات جنسی خود را چگونه به دست آورده اید؟

در رابطه جنسی نقش زن / مرد از نظر شما چگونه است؟

از نظر شما انتظارات زن و مرد از رابطه جنسی متفاوت است؟ چرا؟

جذابیت های جسمانی ـ جنسی همسر آینده تان چیست؟

اطلاعتان از روش های محبت کردن و عشق ورزیدن چقدر است ؟

از نامزدمان چه بپرسیم؟

لیستی کامل از سوال هایی که باید در دوران نامزدی پرسیده شود

آیا از لحاظ جنسی سالم هستید؟

آیا درباره مشکلات و انحرافات جنسی چیزی می دانید؟

سلیقه جنسی شما چگونه است؟

جذابیت های جنسی و جسمانی همسرتان چیست ؟

نظرتان درباره زمان فرزند دار شدن و لزوم فرزند آوری در زندگی چیست؟

آیا اگر در باروری مشکل داشتید و یا برای اطلاع از روش های جلوگیری حاضرید به متخصص مراجعه کنید؟

با پرسیدن این پرسش ها در زمان نامزدی و قبل از عقد می توانید به شناخت نسبی در این باره برسید و یک نمای کلی از رابطه جنسی و چگونگی آن در ذهن خود داشته باشید تا بعدها در زمان عقد آن را تکمیل تر کنید.

 

منبع : تبیان -سایت تنظیم خانواده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha