دبیر کل سازمان ملل فراخوان برای پایان دادن به تصورات غلط درباره توانایی ‌های دختران فراخوان داد.

گوترش: با تصورات غلط درباره توانایی دختران مبارزه کنیم

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل فراخوان برای پایان دادن به تصورات غلط درباره توانایی ‌های دختران فراخوان داد.

به گزارش سلامت نیوز از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در متن کامل پیام آنتونیو گوترش که به مناسبت روز بین المللی زنان و دختران در علم (11 فوریه برابر با 22 بهمن)، آمده است: باید دسترسی به فرصت‌های آموزشی برای زنان و دختران به خصوص در مناطق روستایی را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: مهارت در علم، فن آوری، مهندسی و ریاضی محرک نوآوری و برای رسیدن به آرمان‌های توسعه پایدار ضروری است. نقش زنان و دختران در همه این حوزه ها حیاتی است.

با این حال متاسفانه میزان حضور آنان کافی نیست.

گوترش افزود: کلیشه‌ های جنسیتی، فقدان الگوهای نمونه مشخص و سیاست‌ها و محیط‌ های غیرحمایتگر و حتی خصمانه می‌تواند جلوی آنان را در پیگیری این حرفه‌ها بگیرد.

جهان نمی تواند مشارکت نیمی از جمعیت را نادیده بگیرد. به تلاش‌های همنوا برای غلبه بر این موانع نیاز داریم.وی اضافه کرد: باید با تصورات غلط در خصوص توانایی‌های دختران مقابله کنیم.

باید دسترسی به فرصت‌های آموزشی برای زنان و دختران به خصوص در مناطق روستایی را ارتقاء دهیم. باید بیشتر تلاش کنیم فرهنگ محیط کاری را تغییر دهیم تا دخترانی که آرزو دارند دانشمند، مهندس و ریاضیدان شوند، بتوانند از دستیابی به حرفه‌ها در چنین رشته های تحصیلی بهره ببرند.

گوترش تصریح کرد: اجازه دهید اطمینان حاصل کنیم هر دختری، در هر جا، فرصتی برای تحقق آرزوهای خود دارد، قابلیت‌هایش را ارتقاء دهد و به آینده ای پایدار برای همه کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha